top of page

NAUJIENOS   

„ETWINNING“  PROJEKTAS

„REABILITACIJA SU VAIZDUOJAMAISIAIS MENAIS YPATINGIEMS VAIKAMS“

(„REHABILITATION WITH VISUAL ARTS IN SPECIAL CHILDREN“)

Projekto kūrėjai: Okan TAYŞİ (Turkija), Birutė Vansevičienė (Lietuva)

Projekto dalyviai: 5–8 lavinamosios klasės mokiniai

Projekto partneriai: Nilay Anak, Ramazan Eker, Ayşe Hümeyra, Serhat Aksu, Neslihan Yagan Çelik, Serhat Özaydin, Ahmet Yasamali, Yusuf Baykara (Turkija), Țilică Liliana Ștefania, Țebrean Livia-Teodora, Tofan Olga Simona (Rumunija)

Projekto trukmė: 2023 gruodis – 2024 birželis

Projekto tikslas – ugdyti specialiųjų poreikių mokinių gebėjimą pažinti save bei pažadinti jų kūrybines galias taikant dailės terapijos metodus.

 

Projekto eiga: projekto veikla prasidėjo gruodžio mėnesį ir baigėsi birželį. Dalyvavimas dailės terapijos projekte buvo nauja ir įdomi patirtis. Mokinių susipažinimas su įvairiomis technikomis bei priemonėmis, savo gebėjimų atradimais ir džiugino, ir stebino. Kiekvieną mėnesį buvo atliekamos skirtingos meninės-kūrybinės veiklos. Edukacinių veiklų metu ugdytiniai atliko kūrybinius darbelius, naudodami akvarelę, guašą, spalvotas kreideles, pieštukus, tapė ant vandens (ebru), kūrė keramikos darbus iš molio, atliko koliažų klijavimo darbus, tapė pirštais. Mokiniai lavino savo kūrybiškumo ir meninės raiškos gebėjimus. Virtualioje erdvėje piešdami bendrą piešinį COLORILLO programa, vaikai patobulino skaitmeninį raštingumą. Projekto metu pažinome daug draugų iš kitų šalių, mokėmės vieni iš kitų, kūrybiškai dirbome, vertinome savo ir kitų darbus. Projekto veiklos dėka ugdymo procesas tapo dinamiškesnis ir žaismingesnis, suteikė galimybę dalintis idėjomis, kėlė motyvaciją bendradarbiauti.

Vykdydami veiklas, vaikai mokėsi išreikšti save per meną, bendradarbiauti ir vertinti kultūrų įvairovę. Projektas skatino specialiųjų poreikių turinčių vaikų įtraukimą, suteikiant jiems galimybę išreikšti save per vaizduojamąjį meną. Šis projektas leido suprasti, kad menas įgyja prasmę ne tik dideliais prisilietimais, bet ir mažais, tačiau ypatingais ir reikšmingais žingsneliais. Projekto metu didelis dėmesys buvo skiriamas pedagogų gerosios darbo praktikos pasidalijimui ir sklaidai. Atliktos veiklos buvo pristatomos „TwinSpace“ bei socialinio tinklo „Facebook“ puslapiuose, mokyklų interneto svetainėse. Projekto metu sukurti produktai – virtualus kalendorius, virtuali mokinių kūrybinių darbų paroda, plakatai „Saugus internetas“ ir „Gruodžio 3-oji – Pasaulinė žmonių su negalia diena“. Naudojantis projekto metu sukurtais mokytojų ir ugdytinių darbais, parengta elektroninė knyga.

https://read.bookcreator.com/Kk9srStB57UdBOykSpfmEpzenZl2/BDJXVxPhRpaHGm7ncNXAL

Mokytoja Birutė Vansevičienė

2024 liepa

PASAULIO FUTBOLO ČEMPIONATE – SIDABRO MEDALIAI

 

Liepos mėnesį mūsų mokyklos mokiniai M. Šulys, I. Ožalas, D. Kochanauskaitė, V. Macinavičiūtė Lietuvos rinktinių (berniukų ir mergaičių) sudėtyje dalyvavo Pasaulio jaunimo specialiosios olimpiados futbolo čempionate „Gothia Cup“, kur susitiko su tokių šalių, kaip Vokietija, Suomija, Uzbekistanas, Honkongas, Estija, Indija, Švedija, komandomis. Abi rinktinės pasipuošė sidabro medaliais.

 

Mokytojas Rytis Šležys

2024 liepa

TURIZMO FESTIVALIS GELGAUDIŠKYJE

Birželio 13 d. mūsų mokyklos komanda dalyvavo LSOK turizmo festivalyje Gelgaudiškyje, į kurį susirinko komandos iš visos Lietuvos. Turistinis maršrutas driekėsi Gelgaudiškio dvaro parko teritorijoje. Trasoje buvo stotelės, kuriose susipažinome su pasieniečių, policijos, šaulių sąjungos ir priešgaisrinės gelbėtojų tarnybos atliekamu darbu, atlikome jų parengtas specifines užduotis. Įveikę visą trasą, grįžome į finišo vietą, kur dalyviai buvo apdovanoti atminimo medaliais.

 

Mokytojai Vaiva Siutilienė, Gintaras Čečkauskas

2024 birželis

MUZIKOS BŪRELIO ,,VARPELIS“ VOKALINIS ANSAMBLIS IR SOLISTĖ

MARIJA HOFMANAITĖ – TARPTAUTINĖS VIRTUALIOS MUZIKOS ŠVENTĖS

„MUZIKINIAI PAVASARIO SPARNAI” DALYVIAI

Gegužės 15–30 dienomis mūsų mokyklos muzikos būrelio „Varpelis“ vokalinis ansamblis ir solistė Marija Hofmanaitė dalyvavo tarptautinėje nuotolinėje muzikos šventėje „Muzikiniai pavasario sparnai“, kurią organizavo Šiaulių „Spindulio“ ugdymo centras ir Šiaulių miesto savivaldybės švietimo centras

Festivalio ir konkurso dalyviai atliko po vieną laisvai pasirinktą muzikos kūrinį ir video įrašus pristatė šventės organizatoriams. Galimybė peržiūrėti visų festivalio dalyvių programų pasirodymus YOUTUBE buvo sudaryta gegužės 30 dieną.

Mūsų mokyklos vokalinis ansamblis ,,Varpelis“ ir solistė Marija Hofmanaitė apdovanoti padėkos raštais bei patyrė muzikavimo teikiamą džiaugsmą, o mokytoja – kūrybinį mėgavimąsi ir galimybę bendradarbiauti su įvairių šalių ugdymo įstaigomis, dalytis gerąja patirtimi.

 

Mokytoja Ramunė Jurkienė

2024 birželis

TARPTAUTINIS „ETWINNING“ PROJEKTAS „DIGITABILITIES“.

SKAITMENINIŲ ĮGŪDŽIŲ TOBULINIMAS

 

Projekto kūrėjai: M. Curatolo (Italija) ir H. Bardakci (Turkija)

 

Projekto dalyviai: 5–6 S klasės mokiniai

Projekto trukmė: 2023 lapkritis – 2024 gegužė

Projekto partneriai: Vaiva Siutilienė ir Ingrida Jurevičienė (Kėdainių „Spindulio“ mokykla, Lietuva), A. Panagiotou, E. Balafa (Graikija), H. Kaya, H. Demirbas, A. Tatoglu, M. Ilterim (Turkija), P. Tegla (Rumunija).

Projekto tikslas – gyvenimo įgūdžių ugdymas, naudojant IKT įrankius ir programėles.

 

Projekto eiga:

Beveik visus mokslo metus trukęs tarptautinis „eTwinning“ projektas įdomiai ir inovatyviai veiklai subūrė 11 skirtingo amžiaus mokinių komandų iš Italijos, Turkijos, Graikijos, Rumunijos ir Lietuvos. Pagrindinė projekto idėja – motyvuoti ir paskatinti specialiųjų poreikių turinčius mokinius (studentus su Dauno sindromu, turinčius autizmo spektro bei pažinimo sutrikimų) naudoti technologijas kaip sąjungininką savo potencialui išlaisvinti ir gebėjimams stiprinti. Siekiant išvengti socialinės izoliacijos, ypač specialiųjų poreikių turinčių mokinių, būtina užtikrinti vienodą prieigą prie technologijų.

Pradėdami vykdyti projektą, pirmiausia susipažinome vieni su kitais, parengėme mokinių bei mokyklos pristatymus, aptarėme saugaus elgesio internete taisykles. Mokiniai, atlikdami praktines užduotis, naudojo įvairias skaitmenines mokomąsias programas bei edukacinius žaidimus. Viso projekto veiklas sėkmingai integravau į ugdymo procesą. Atsiradusios naujos veiklos integraciniais ryšiais siejosi su mokomosiomis veiklomis. Informacinių technologijų pamokose pasitelkę:

•      www.canva.com mokiniai kūrė kalėdinius sveikinimus projekto draugams, kuriuose linkėjimus rašė draugų gimtąja kalba, vertimą atlikę https://translate.google.com. Atvirukus puošė skirtingais elementais, tarpusavyje derino šriftą;

•      https://ziburelis.lt/ atliko nuotaikingas užduotis, tokias kaip „Bitės žodžiai“, „Garsų skyrimas“, kurios skatino vaikų skaitymo ir rašymo motyvaciją, dėmesingumą, atmintį, turtino žodyną;

•      https://wordwall.com programėles lavino komunikacinius gebėjimus: ugdė pirminius skaitymo ir rašymo įgūdžius. Žaismingos užduotys padėjo vaikams greičiau įsiminti raides, skatino mokinių skaitymo ir rašymo motyvaciją, lavino kalbos klausą, dėmesingumą, atmintį;

•      https://gcompris.net/index-lt.html mokomuosius ir lavinamuosius žaidimus, kurie leido įdomiai mokytis skaityti, rašyti, skaičiuoti, pažinti gamtos dėsnius, spręsti galvosūkius, lavinti atmintį, išmokti naudotis kompiuteriu ir t. t.;

•      www.abcya.com „Dress for the weather“ tobulino socialinius ir savitarnos įgūdžius. Žinias taikė, stebėdami besikeičiančius savaičių orus, savarankiškai pasirinkdami, apsirengdami tinkamus drabužius. Dirbdami grupėse lavino bendravimo įgūdžius.

„Kompiuterio šalis“ būrelio metu mokiniai minėjo:

•      Švietimo dieną, lavindami meninius gebėjimus, kūrė piešinius, aptarinėjo ir aiškinosi, kas jiems yra švietimas;

•      Saugaus interneto dieną, atlikdami interaktyvias užduotis, įtvirtino saugaus elgesio internete taisykles, žingsnius;

•      Dauno sindromo dieną geltonai ir mėlynai spalvino savo delniukus ir jų atspaudus perkėlė ant popieriaus. Vėliau mokėsi fotografuoti ir kartu su mokytoja patalpino į www.canva.com plakatą, taip kartu su kitų šalių mokiniais išreikšdami palaikymą ir toleranciją.

•      Pasaulinę autizmo supratimo dieną kalbėjome apie žmones, esančius šalia mūsų, primindami sau ir kitiems, kad mes priimame, suprantame ir draugaujame su visais. Kurdami darbus su begalybės simboliu, lavinome meninius, kūrybinius gebėjimus.

Taip pat mokiniai mokėsi atpažinti ir skirti žmonių emocijas bei įvardinti, ką jaučia. Tai yra viena iš sudėtingiausių sričių specialiųjų poreikių vaikams.

Mokiniai, dalyvaudami skirtingose skaitmeninėse veiklose, turėjo galimybę rinktis skirtingus skaitmeninius įrankius (kompiuteris, išmani lenta, telefonas). Įvairios užduotys, skirtingi mokymosi metodai ugdymą darė daug patrauklesnį.

Projekto rezultatas: dalyvaudami projekte, mokiniai išbandė įdomias ir prasmingas kalbos ir bendravimo, matematikos bei gyvenimo įgūdžių ugdymo veiklas, pagerino IKT raštingumą. Projekto metu jie susirado daug draugų iš kitų šalių, mokėsi vieni iš kitų, kūrybiškai dirbo, vertino savo ir kitų darbus. Šio projekto veiklos buvo pristatomos „TwinSpace“ bei socialinio tinklo „Facebook“ projekto puslapiuose, mokyklų interneto svetainėse. Mokytojai, siekdami kokybės, su projekto partneriais virtualioje erdvėje dalijosi gerąja patirtimi, idėjomis, mintimis, bendravo bei bendradarbiavo tarpusavyje, stengėsi įnešti savo indėlį į projektą, įgyti naujos patirties, išbandyti vieni kitų idėjas. Projekto metu sukurti produktai – e. knygos, virtualus kalendorius, bukletas, el. žurnalas, plakatai, virtuali mokinių kūrybinių darbų paroda https://online.fliphtml5.com/bvuya/ugfc/

 

Mokytoja Vaiva Siutilienė

2024 birželis

PRADINUKAI LANKĖSI LIETUVOS AUDIOSENSORINĖJE BIBLIOTEKOJE IR ZOOLOGIJOS SODE

Gegužės 30 dieną 1–4 klasių mokiniai vyko į ekskursiją, kurios labai laukė. Ekskursijos tikslas – apsilankyti Lietuvos audiosensorinėje bibliotekoje ir, žinoma, atsinaujinusiame Kauno zoologijos sode.

Susitikimą su Lietuvos audiosensorinės bibliotekos (LAB) darbuotojais inicijavo mokyklos bibliotekininkė Kristina Malevičienė. Lankydamiesi šioje nepaprastoje bibliotekoje, mokiniai apžiūrėjo jos erdves, skaityklas, garso įrašų studijas, specializuotus fondus, bendravo su darbuotojais, sužinojo apie knygas, kurias gali skaityti regėjimo negalią turintys ar visiškai akli žmonės.

Didelį įspūdį vaikams padarė dalyvavimas veiklose, kuriose akcentuojami klausos ir lytėjimo pojūčiai, pvz., atpažinti garsus, naudoti Brailio raštą. Vaikai patys mokėsi rašyti savo vardo raides Brailio raštu ir suprato, kiek daug pastangų reikia įdėti, norint parašyti visą knygą ar nupiešti paveikslėlį.

Ir kaip gi neapsilankyti zoologijos sode, kur laukia pažintis su gyvūnais, kurių mažieji dar nėra matę? Vaikai natūraliai pamatė įvairių rūšių gyvūnus iš skirtingų pasaulio vietų, sužinojo apie jų elgesį, buveines, mitybą ir išsaugojimo būdus.

Ir labai svarbu, kad mokiniai ugdė empatiją gyvūnams, supratimą apie jų gerovę, mokėsi laikytis zoologijos sodo taisyklių ir gerbti gyvūnus bei aplinką. O grįždami namo, diskutavome, kas taip gražiai nudažė zebrą juostelėmis ir kodėl žirafos kaklas toks ilgas.

 

Mokytoja Janina Maliauskienė

2024 gegužė

SKAITMENINIŲ GEBĖJIMŲ UGDYMAS TARPTAUTINIAME

„ETWINNING“ PROJEKTE „DIGITABILITIES“

 

Projekto kūrėjai: M. Curatolo (Italija) ir H. Bardakci (Turkija)

 

Projekto dalyviai: 1–4 lavinamosios klasės mokiniai

Projekto trukmė: 2023 lapkritis – 2024 gegužė

Projekto partneriai: Ingrida Jurevičienė ir Vaiva Siutilienė (Kėdainių „Spindulio“ mokykla, Lietuva), A. Panagiotou, E. Balafa (Graikija), H. Kaya, H. Demirbas, A. Tatoglu, M. Ilterim (Turkija), P. Tegla (Rumunija).

Projekto tikslas – ugdyti specialiųjų poreikių mokinių kalbos ir bendravimo, matematikos bei gyvenimo įgūdžius, taikant skaitmenines technologijas.

 

Projekto eiga:

Beveik visus mokslo metus trukęs tarptautinis „eTwinning“ projektas įdomiai ir inovatyviai veiklai subūrė 11 skirtingo amžiaus mokinių komandų iš Italijos, Turkijos, Graikijos, Rumunijos ir Lietuvos. Pagrindinė projekto idėja – mokinių su specialiaisiais poreikiais įtraukimas į kūrybines kalbos ir bendravimo, matematikos bei gyvenimo įgūdžių ugdymo veiklas, pasitelkiant skaitmenines technologijas.

Pradėdami vykdyti projektą, pirmiausia susipažinome vieni su kitais, parengėme mokinių bei mokyklos pristatymus, aptarėme saugaus elgesio internete taisykles. Ugdytiniai, atlikdami praktines užduotis, naudojo įvairias skaitmenines mokomąsias programas bei edukacinius žaidimus. Viso projekto veiklas sėkmingai integravau į ugdymo procesą. Atsiradusios naujos veiklos integraciniais ryšiais siejosi su mokomosiomis veiklomis:

Orientacine. Mokiniai atliko žaidybines skaitmenines edukacines skaičiavimo 10 ribose užduotis: „Birthday candle counting”, „Counting fish”, „Domino“, „How many did you see?“, „Count things“. Šios grafinės, animuotos, įgarsintos matematikos veiklos skatino įsiminti skaičių seką, skaičiavimą ir skaitmenų derinimą. Mokiniai lavino skaičiavimo, dėmesio ir atminties įgūdžius.

Pažintine. Patobulinti socialiniai ir savitarnos įgūdžiai. Vaikai atliko edukacines programos „TinyTap“ užduotis: „Sveikas ir nesveikas maistas“, „Ką valgyti sveika?“. Jie mokėsi pažinti daržoves bei vaisius, vertino jų savybes ir naudingumą organizmui, sužinojo, kaip kultūringai valgyti, taisyklingai naudotis stalo įrankiais ir kt.

Komunikacine. Mokiniai atliko nuotaikingas ir įdomias lavinamąsias programos ,,Žiburėlis“ užduotis: „Paveikslėlių ir žodžių dėlionė“, „Kryžiažodžiai“, „L – R garsų skyrimas“, „Žodžių sudarymas iš skiemenų“, kurios skatino mąstyti, vertinti, lavino dėmesį ir atmintį, plėtojo ugdytinių  kalbą ir žodyną. Programėlėje „Kalbos ugdymas“ stebėdami paveikslėlius, vaikai mokėsi sudaryti sakinius, analizavo ir aptarė socialines istorijas. Dirbdami grupelėmis, tobulino bendravimo įgūdžius.

IKT. Virtualioje erdvėje atlikdami edukacines užduotis „Saugaus interneto“ dienai paminėti, mokiniai žaidė žaidimus, dėliojo dėliones, kūrė žodžių debesis, avatarus, dalyvavo viktorinoje ,,Quizizz“. Šioje veikloje jie patobulino skaitmeninį raštingumą.

Menine. Kurdami projekto draugams kalėdinius sveikinimo atvirukus bei piešinius ir darbelius Tarptautinėms švietimo, Dauno sindromo, autizmo supratimo, saugaus interneto dienoms paminėti, vaikai plėtojo meninį suvokimą, lavino estetinį skonį, kūrybiškumą, tobulino spalvų derinimo tarpusavyje įgūdžius. 

Kiekvieną kartą dalyvaudami skaitmeninėse veiklose, mokiniai naudojo skirtingus IT įrankius, programas bei priemones: kompiuterį, planšetes, interaktyvią lentą. Užduočių ir taikytų metodų įvairovė ugdymą darė patrauklų ir įdomų. Projekto metu mokiniai patobulino komunikavimo, pažinimo, skaitmeninę, kūrybingumo, kultūrinę, socialinę ir emocinę kompetencijas.

 

Projekto rezultatas: dalyvaudami projekte, ugdytiniai išbandė įdomias ir prasmingas kalbos ir bendravimo, matematikos bei gyvenimo įgūdžių ugdymo veiklas, pagerino IKT raštingumą. Projekto metu pažinome daug draugų iš kitų šalių, mokėmės vieni iš kitų, kūrybiškai dirbome, vertinome savo ir kitų darbus. Šio projekto veiklos buvo pristatomos „TwinSpace“ bei projekto „Facebook“ socialinio tinklo puslapiuose, mokyklų interneto svetainėse. Projekto metu suskurti produktai – e. knygos, virtualus kalendorius, bukletas, el. žurnalas, plakatai, virtuali mokinių kūrybinių darbų paroda. https://online.fliphtml5.com/bvuya/ugfc/

 

Mokytoja Ingrida Jurevičienė

2024 gegužė

DVIRAČIŲ IR TRIRAČIŲ SPORTO TAURĖS VARŽYBOS

Joniškyje vyko Lietuvos SOK dviračių ir mažų bei didelių triračių sporto taurės varžybos, kuriose tarp 10 kolektyvų iš specialiųjų ugdymo įstaigų dalyvavo ir mūsų mokyklos komanda (Danielius, Santa ir Arvydas Stankevičiai, Vaida Macinavičiūtė, Dovilė Kriūnaitė, Dinara Kochanauskaitė). Kiekvienas dalyvis turėjo įveikti po 10 rungčių. Susumavus rezultatus, užėmėme 4 vietą. Komanda buvo apdovanota Lietuvos specialiosios olimpiados prizais ir gardžiais gėrimais bei picomis.

 

Mokytojas Rytis Šležys

2024 gegužė

VIRTUALI REALYBĖ – MOKYMOSI ATEITIS, KURI JAU TAIKOMA LIETUVOS MOKYKLOSE
 

Modernaus mokymo laikotarpiu, kai mokyklose integruojamos išmaniosios technologijos, susiduriama su naujoviškomis priemonėmis, kurias ne visuomet lengva pritaikyti ugdyme. Viena iš tokių priemonių – virtuali realybė. Apie pastarosios pritaikymo galimybes bei kylančius iššūkius pasakoja EdTech centro edukacinių technologijų specialistas Justas Paulikas ir tarptautinių „Erasmus+“ ir „eTwinning“ projektų koordinatorė, pradinių lavinamųjų klasių mokytoja, specialioji pedagogė metodininkė Ingrida Jurevičienė.

Virtuali realybė – mokymosi ateitis, kuri jau taikoma Lietuvos mokyklose

IŠVYKA Į KAUNĄ

 

Mokiniai lankėsi autentiškoje Prezidento rūmų aplinkoje, kurioje edukacijos užsiėmimo „Kodas LIETUVA“ metu per lytėjimo pojūtį susipažino su pirmaisiais Lietuvos prezidentais. Užmerktomis akimis liesdami skulptūras, vaikai bandė išsiaiškinti, įvardinti kiekvieno prezidento išskirtinumą.  Per žaidimus ir smagius pokalbius edukacinės programos dalyviai aiškinosi, kas užkoduota svarbiausiuose Lietuvos simboliuose: vėliavos spalvose, herbe jojančiame raitelyje bei himno žodžiuose. Mokiniai samprotavo, kaip svarbiausiuose valstybiniuose simboliuose suprantame užkoduotas vertybes ir kaip tai veikia mūsų elgesį ir mus supančią aplinką. Vaikai diskutavo apie Lietuvos gamtą ir jos pažinimo svarbą, tvarumo sąvoką, ką ji jiems reiškia ir kaip gyventi darniai bei tvariai.

Antroje užsiėmimo dalyje mokiniai apžiūrėjo prezidento A. Smetonos kabinetą ir net pasėdėjo už valstybės vadovo darbo stalo.

O kokia išvyka be pramogų? Tad apsilankėme ir atsinaujinusiame Kauno zoologijos sode, kur mokiniams didžiausią įspūdį paliko žirafos, išdidžiai sėdinti liūtų pora, medžioklei nusiteikęs gepardas  bei įvairūs egzotariumo gyventojai.

 

Mokytojos Janina Dautartienė, Vaiva Siutilienė

2024 balandis

 

KREPŠINIO TESTŲ VARŽYBOSE – TRETI

Balandžio 24 dieną Kelmėje vyko Lietuvos specialiosios olimpiados komiteto žymios negalios krepšinio testų varžybos. Jose dalyvavo 15 komandų iš įvairių įstaigų. Mūsų mokyklai atstovavo šie mokiniai: Danielius Stankevičius, Arvydas Stankevičius, Santa Stankevičiūtė, Dinara Kochanauskaitė ir Leonardas Zemkus. Komandos atliko po 4 krepšinio žaidimo individualios technikos testus. Pasibaigus varžyboms ir susumavus rezultatus, paaiškėjo, kad mūsų mokyklos komanda iškovojo 3 vietą. Komanda buvo apdovanota taure, medaliais ir picomis. Kartu su komanda į varžybas vyko ir palaikymo grupė, kurie ateityje pakeis dabartinius sportininkus.

 

Mokytojai Rytis Šležys, Gintaras Čečkauskas

2024 balandis

LSOK JUNGTINIS KREPŠINIS

 

Balandžio 17 dieną Kazlų Rūdoje vyko Lietuvos specialiosios olimpiados komiteto jungtinio krepšinio čempionatas. Jame dalyvavo šešios komandos iš įvairių mokyklų. Mūsų komandą sudarė septyni mūsų mokyklos ir du Kėdainių šviesiosios gimnazijos sportininkai. Komandos pagal sportinį meistriškumą buvo suskirstytos į du lygius. Mūsų komanda B lygyje įveikė Kybartų „Rasos“ mokyklos jungtinę komandą ir po pratęsimo pralaimėjo Kazlų Rūdos „Saulės“ mokyklos jungtinei komandai. Pasibaigus varžyboms, paaiškėjo, kad mūsų mokyklos jungtinė krepšinio komanda B lygyje iškovojo antrą vietą. Atletai buvo apdovanoti sidabro medaliais. Kartu su sportininkais į Kazlų Rūdą vyko ir mūsų mokyklos merginų palaikymo grupė, kurios varžybų metu aktyviai „sirgo“ už mūsų komandą.

 

Mokytojai Gintaras Čečkauskas, Rytis Šležys

2024 balandis

 

ŠAKOČIO KELIAS IKI MŪSŲ STALO

 

Lietingą antradienio dieną mūsų mokyklos mokiniai lankėsi kultūros paso edukacijoje „Šakočio kelias iki mūsų stalo”. Ši edukacinė programa vyko specialioje salėje, kurios interjeras primena uolą ir grąžina mus į akmens amžiaus laikus, nuo kurių ir prasidėjo šakočio atsiradimo istorija. Edukacija prasidėjo šakočio kepimu židinyje, ant atviros ugnies. Kiekvienas mokinys turėjo galimybę pilti tešlą ant besisukančios šakočio formos. Kepimo metu stebėjome filmuką, kuriame pasakojama apie šakočių kilmę, jų rūšis, senuosius ir dabartinius kepimo būdus. Klausantis pasakojimo apie šakočius, dalyviai buvo pakviesti ragauti kelių rūšių šakočio ir vaišintis arbata. Mokiniai susipažino su pirmosiomis žiniomis apie šakotį rašytiniuose šaltiniuose, sužinojo, kaip senovėje buvo kepami šakočiai, kokie populiariausi kepimo būdai menami, kas dažniausiai kepdavo šakočius, kada į Lietuvą atkeliavo šakotis, kas pirmieji mūsų šalyje pradėjo jį kepti bei kokiose dar pasaulio šalyse kepami šis skanumynas.

Apsilankėme ir vieninteliame pasaulyje šakočių muziejuje, kuriame apžiūrėjome šakotį – rekordininką bei kitus įdomius eksponatus.

Trumpam pasitraukus lietui, stabtelėjome Druskininkų Vijūnėlės parke, kuris nusidažęs sodriomis pražydusių narcizų spalvomis. Parke žydi per 500 000 narcizų! Vaizdas tikrai atimantis žadą!

Na, o tokią lietingą dieną labai smagu buvo užbaigti Druskininkų vandens parke. Tad sūpavomės jūros bangų baseine, plaukėme pasroviui sraunioje upėje, nugalėjome visas baimes įspūdinguose čiuožimo kalneliuose.

Ši diena buvo pilna žinių, įspūdžių, smagių patyrimų, o kai kam – ir savo baimių įveikimo.

 

Mokytojai Vaiva Siutilienė, Rytis Šležys

2024 balandis

 

DALYVAVOME ATVELYKIO ŠVENTĖJE

 

Balandžio 7 dieną Vilniaus mokytojų namų kiemelyje šurmuliavo kasmetinė Atvelykio šventė ,,Angelų vaikai – su meile Jums“, kurioje dalyvavo bei pagamintais mediniais darbeliais prekiavo mūsų mokyklos mokiniai Smiltė, Mindaugas, Simona ir Aurimas.

Šią šventę Vilniaus mokytojų namai rengia kartu su LR Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus tarnyba. Renginio metu stebėjome šunų dresūros mokyklos „Reksas“ šuniukų pasirodymą, dalyvių laukė margučių ridenimo turnyras, sukama cukraus vata, pica, fotosesija su kosminiu meškinu ir daugybė atlikėjų scenoje.

 

Mokytojas Gytis Sarapas

2024 balandis

 

IŠVYKA Į KAUNĄ

 

Kovo 28 dieną, vykdant ugdymo karjerai veiklą, septyniolika 5–10 specialiųjų ir socialinių įgūdžių ugdymo klasių mokinių apsilankė Kauno statybos ir paslaugų mokymo centro reabilitaciniame profesinio rengimo skyriuje bei Kauno maisto pramonės ir prekybos mokymo centre.

Centre dirbantys karjeros specialistai supažindino mokinius su jų įstaigoje vykdoma veikla, mokymo programomis, apgyvendinimo sąlygomis. Profesijos mokytojai plačiau papasakojo apie profesijas, jų subtilybes, įsidarbinimo, baigus profesinio rengimo centrą, galimybes. Išgirdę atsakymus į visus užduotus klausimus, buvome pakviesti apžiūrėti šiuolaikiškas maisto ruošimo laboratorijas bei apdailininkų, statybininkų ir stalių dirbtuves. Tai buvo prasmingas ir naudingas susitikimas, skatinantis mokinius pasirinkti savo ateities profesiją.

Būdami Kaune, užsukome pažiūrėti ,,Akropolyje“ eksponuojamos garsaus britų menininko Luke’o Jerram’o sukurtos instaliacijos, vaizduojančios Žemės planetą. Mokiniai turėjo išskirtinę galimybę pamatyti mūsų planetą, tokią, kokia ji atrodytų iš Mėnulio.

Lankydamiesi beglobių gyvūnų prieglaudoje ,,Nuaras“, mokiniai susipažino su įstaigos patalpomis, gyvūnais, jų priežiūra, bendravimo su jais ypatumais. Kiekvienas turėjo galimybę pabūti su pasirinktu gyvūnėliu, pasidžiaugti jo išdaigomis. Ši patirtis padėjo mokiniams įgyti gyvūnų priežiūros įgūdžių, ugdė geranoriškumo ir pagalbos nuskriaustiesiems gyvūnams jausmus. Atsisveikindami mokiniai paliko gyvūnams mokykloje vykdytos akcijos „Padėk draugui“ metu surinktas dovanas, maistą, priemones...

Puikiai praleidę dieną, mokiniai į mokyklą grįžo gerai nusiteikę ir kupini naujų įspūdžių.

 

Mokytojos Dalia Kvederienė, Jurgita Šulcienė

2024 kovas

 

DRAUGYSTĖ TĘSIASI

 

Prieš šv. Kalėdas mūsų mokykloje lankėsi Lietuvos sporto universiteto „Aušros“ progimnazijos pradinukai, o, laukiant šv. Velykų, mes, 1–4 S klasių mokiniai, buvome pakviesti apsilankyti pas juos, mažuosius mūsų draugus, ir smagiai praleisti laiką. Kovo 20 dieną nuvykę į Lietuvos sporto universiteto „Aušros“ progimnaziją kartu su pirmųjų klasių mokiniais dalyvavome popietėje „Velykos atrieda, atidunda“. Susitikimą pradėjome linksmais, draugiškais žaidimais, komandinėmis estafetėmis, kurias vedė 1 klasių mokytojos Danguolė, Gabrielė ir Ingrida. Vėliau veiklos persikėlė į klases. Su 1a klasės mokiniais drauge atlikome interaktyvias „WordWall“ užduotis, o 1b klasėje marginome velykinius margučius.

Po bendrų veiklų aplankėme progimnazijos mokymosi kabinetus, edukacines erdves.

Ypatingai daug įspūdžių paliko apsilankymas gamtamokslinėje laboratorijoje, kur mokytoja Agnė parodė mums dar nematytas mokymosi priemones, o muzikos kabinete susipažinome su muzikos instrumentais ir pasiklausėme jų skambėjimo. Apsilankėme šokių salėje, relaksacijos kabinete, bibliotekoje, apžiūrėjome parodą, skirtą Žemės dienai paminėti, ir, žinoma, baseiną, kuriame taip smagu mažiems ir dideliems.

Esame labai dėkingi mūsų draugams ir jų mokytojoms už svetingumą, patirtus puikius įspūdžius ir draugystę.

 

Mokytoja Janina Maliauskienė

2024 kovas

 

BAIGĖSI UŽSIĖMIMAI PLAUKIMO BASEINE

 

Šią savaitę baigėme vieną iš mokinių sveikatinimo etapų – išvykas į Kėdainių sporto centro baseiną, kur vaikai mokėsi plaukti, pramogavo, žaidė ir dalyvavo varžybose,  kuris greitesnis. Paaiškėjo, kad greičiausias plaukikas – Matas Šulys. Tikimės, kad įgyti ir patobulinti plaukimo įgūdžiai padės mokiniams būti saugiems vasarą, kai prasidės maudynės upėse, ežeruose...

 

Mokytojas Rytis Šležys

2024 kovas

 

RAŠĖME NACIONALINĮ DIKTANTĄ

 

Kovo 15 dieną Lietuvoje 14-ą kartą buvo rašomas Nacionalinis diktantas. Gausiai jį rašė ir mūsų mokyklos bendruomenė. Nelengvas ir ilgas diktanto tekstas dalyvių neįbaugino – juk svarbiausia ne tai, kad suklystama, bet, kad norima pamatyti klaidas ir pasimokyti iš jų.

Ačiū visiems dalyviams, norintiems geriau pažinti gimtąją kalbą.

 

Bibliotekininkė Kristina Malevičienė

2024 kovas

 

LIETUVOS SPECIALIOSIOS OLIMPIADOS KOMITETO 2024 M. SALĖS

FUTBOLO ČEMPIONATAS

 

Kovo 6 dieną Kėdainių sporto centro futbolo manieže vyko Lietuvos specialiosios olimpiados komiteto 2024 m. salės futbolo čempionatas. Jame dalyvavo 100 atletų, kurie atstovavo dešimčiai vaikinų (7 x 7) ir šešioms merginų (3 x 3) komandoms iš įvairių Lietuvos mokyklų.

Mūsų mokyklai atstovavo dvi vaikinų ir dvi merginų komandos.

Pasibaigus finalinėms varžyboms, paaiškėjo, kad mūsų mokyklos sportininkai iškovojo šias vietas: merginų grupėje Kėdainių „Spindulio“ merginų I komanda A lygyje iškovojo trečią vietą, Kėdainių „Spindulio“ merginų 2-oji komanda tapo B lygio čempione. Vaikinų grupėje Kėdainių „Spindulio“ 1-os komandos futbolininkai A lygyje iškovojo trečią vietą, o Kėdainių „Spindulio“ 2-os komandos vaikinai tapo C lygio čempionais.

Komandos nugalėtojos buvo apdovanotos taurėmis ir  medaliais, prizininkės – medaliais.

 

Mokytojai Gintaras Čečkauskas, Rytis Šležys

2024 kovas

 

Mokytojas Rytis Šležys

2024 kovas

 

MOKOMĖS DRAUGE TARPTAUTINIAME PROJEKTE

„SPECIAL CHILDREN ARE LEARNING ETWINNING PROJECT“

 

Projekto kūrėjai: Melek Ergoz (Turkija) ir Papadopoulou Kyriaki (Graikija)

 

Projekto dalyviai: 1–4 lavinamosios klasės mokiniai

Projekto trukmė: 2023-10-01–2024-03-01

Projekto partneriai: Ingrida Jurevičienė (Kėdainių „Spindulio“ mokykla, Lietuva), Melpomeni Triantafyllou,  Argyro Tsitoura (Graikija), Niuraj Taskin, Ebru Erdoğan, Kübra Vural, Nagihan ÜN, Fatma Çelik, Suzan Keleş (Turkija), Ionita Iuliana (Rumunija).

Projekto tikslas – ugdyti specialiųjų poreikių mokinių socialinius-emocinius įgūdžius bei kūrybinius gebėjimus praktinėse veiklose.

 

Projekto eiga: Projekto veikloje dalyvavo priešmokyklinio ir pradinio ugdymo specialiųjų poreikių mokiniai iš dvylikos Graikijos, Turkijos, Rumunijos ir Lietuvos ugdymo įstaigų. Visą projekto „Special Children are learning eTwinning project“ įgyvendinimo laikotarpį mokiniai smagiai ir kūrybiškai leido laiką kartu su užsienio šalių mokiniais. Pagal suplanuotas projekto veiklas vieni kitiems pristatėme avatarus iš savo nuotraukų, parengėme mokyklos vizitinę kortelę. Atliktos praktinės veiklos su sukurtomis klasės elgesio, rankų plovimo, savęs apsitarnavimo taisyklėmis, rytinio pasisveikinimo ritualų vizualinėmis kortelėmis paįvairino mokinių ugdomąją veiklą, skatino teigiamą elgesį, lavino socialinius įgūdžius, gražų bendravimą tarpusavyje. Minėdami Pasaulinę vaiko teisių apsaugos dieną, kūrėme virtualius edukacinius žaidimus-dėliones su ,,Jigsawplanet“ programa, mokiniai interaktyvioje lentoje žaidė draugų sukurtus žaidimus, dalinosi savo žaidimais. Lapkričio mėnesį vyko virtualus mokinių susitikimas ,,Zoom“ platformoje. Ugdytiniai iš arti susipažino su projekto draugais, stebėjo klasės aplinkas, vieni kitus pasveikino savo gimtąja kalba, pasakė savo vardus. Gruodžio 3-ąją – Pasaulinę žmonių su negalia dieną – mokiniai mokėsi kurti piešinius, spalvindami žodžius, skirtus šiai dienai paminėti. Dalindamasis savo darbo patirtimi kiekvienos mokyklos pedagogas pristatė 3 mokymo metodus, praktikuojamus savo klasėje. Mėnesio pabaigoje parengtas bukletas su metodiniais patarimais, kaip sėkmingai taikyti specialiajame ugdyme praktinius metodus, mokant specialiųjų poreikių vaikus. Kalėdiniu laikotarpiu daug džiaugsmo ugdytiniai patyrė, dalyvaudami kūrybinėse dirbtuvėse ir kurdami draugams sveikinimo atvirukus bei darbelius. Visus sužavėjo vaikų sukurti angeliukai. Kalbėdami apie atliekų mažinimą, ugdytiniai mokėsi iš antrinių žaliavų sukurti darbelį. Puikiai sekėsi pagaminti autobusiuką iš naudotų pieno pakelių ir jį dekoruoti spalvotu popieriumi. Vėliau mokiniai savo autobusiukus parsinešė į namus, kur galėjo pasidžiaugti kartu su šeimos nariais.

Kitų veiklų metu mokiniai tobulino sensorinius, smulkiosios motorikos, kognityvinius įgūdžius, kūrybiškumą, ugdė pasitikėjimą savimi, atlikdami bendras veiklas, gerino socialinius įgūdžius.

 

Projekto rezultatas: Siekdami kokybės, su projekto partneriais virtualioje erdvėje dalijomės gerąja patirtimi, idėjomis, mintimis, bendravome bei bendradarbiavome tarpusavyje, stengėmės įnešti savo indėlį į projektą, įgyti naujos patirties, išbandyti vieni kitų idėjas.

Ugdytiniai bendradarbiaudami lavino socialinius įgūdžius bei pažintinius gebėjimus. „eTwinning“ projekto „Special Children are learning eTwinning project“ erdvėje gausu idėjų, sukurtų pristatymų, kūrybingai įgyvendintų veiklų, kurių metu labiau pažinome vieni kitus, mokėmės vieni iš kitų, kūrybiškai pritaikėme savo darbe. Projekto metu sukurta: klasės taisyklių knyga, virtualus kalendorius „Pasaulinė vaiko teisių gynimo diena“, plakatai „Saugus Internetas“ ir „Gruodžio 3-oji – Pasaulinė žmonių su negalia diena“.

Naudojantis projekto metu sukurtais mokytojų ir ugdytinių darbais, parengta elektroninė knyga.

https://read.bookcreator.com/jrw71CoQqJYG39Gn2wBmBHsvRT62/waTNs7YqSXC_8Y-LZVcU0A

 

Mokytoja Ingrida Jurevičienė

2024 vasaris

 

DURIS ATVĖRĖ NUSIRAMINIMO IR ATSIPALAIDAVIMO KAMBARYS

,,POJŪČIŲ GAMA“

 

Pasaulį mes pažįstame liesdami, matydami, uosdami, ragaudami ir girdėdami. Visą šią informaciją gauname per sensorinę (jutiminę) sistemą.

Vasario 19 dieną mokyklos pirmojo aukšto erdvėje duris atvėrė nusiraminimo ir atsipalaidavimo kambarys ,,Pojūčių gama“. Ši sensorinė aplinka skirta sukurti pasitikėjimo, nusiraminimo ir atsipalaidavimo būsenas, stiprinti emocinį intelektą, skatinti pirminius lytėjimo, skonio, regos, klausos, uoslės ir judėjimo pojūčius. Tai erdvė, kurioje visi pojūčiai yra lavinami vienu metu. Kambarys ,,Pojūčių gama“ skirtas specialiųjų poreikių ugdytiniams, turintiems dėmesio, susikaupimo ir aktyvumo sunkumų, elgesio problemų, įvairiapusių raidos, klausos ar regos sutrikimų. Kambaryje emocinę pusiausvyrą atstatyti galės ir adaptaciją patiriantys mokiniai: pirmokėliai, penktokai, naujai į mokyklą atvykę mokiniai. Pritaikius tinkamą sensorinį stimuliavimą bei kompleksines edukacines priemones, galima pasiekti ilgalaikių rezultatų: šviečiantys pluoštai sužadins regos ir lytėjimo jutimus, pakabinami krėslai-sūpuoklės, skirti atsipalaidavimui, atsiribojimui nuo aplinkos, nusiraminimui, stimuliuos vestibuliarinį aparatą. Pasunkintos liemenės, apykaklės, antklodė bei vibruojančios pagalvės – puikios taktilinės priemonės giliai kompresijai per svorį ir spaudimą – leis vaikams nurimti, sutelkti dėmesį. Šios pasunkintos priemonės ypač tinka vaikams, turintiems autizmo spektro sutrikimų. Garsą slopinančios ausinės saugos vaikų klausą įvairiose triukšmingose aplinkose. Burbulų vamzdis sukurs pasyvią multisensorinę aplinką. Burbuliuojančio vandens kolona stimuliuos regos, lytėjimo ir klausos jusles. Multimedijos įrangos pagalba kambaryje sukuriama terapinė ir atpalaiduojanti aplinka. Patiriantys nerimą, turintys dėmesio ar miego sutrikimų, hiperaktyvūs vaikai, stebėdami besikeičiančius gamtos kraštovaizdžius, vandenyno gelmes ir kosmoso begalybės vaizdus, sumažins stresą, greičiau nusiramins ir vėl susitelks į dienos veiklas.

„Pojūčių gama“ – puiki vieta atsipalaidavimui, nusiraminimui, poilsiui mokiniams, patiriantiems emocinę ir sensorinę perkrovą.

 

 

Mokytoja Ingrida Jurevičienė

2024 vasaris

 

AŠ NORIU LAIMĖTI

 

Vasario 7 dieną Panevėžyje vyko XXVI tarptautinės neįgaliųjų varžybos „Aš noriu laimėti“, skirtos Vasario 16 d. paminėti, kuriose dalyvavo  mūsų mokyklos lavinamųjų ir socialinių įgūdžių ugdymo klasių mokiniai.

Pasibaigus šventei, komandos buvo apdovanotos padėkomis, saldžiais prizais, kuriuos įsteigė rėmėjai. Panevėžio „Rotary” klubo įsteigtą pereinamąją taurę iškovojo Rygos 3-iosios specialiosios mokyklos komanda.

 

Mokytojai Rytis Šležys, Gintaras Čečkauskas

2024 vasaris

 

POPIEČIO KELIONĖS

 

3 grupės berniukai su mokytoju Ryčiu sportines veiklas perkėlė ant boulingo takelio. Kai kuriems vaikinams tai buvo pirmoji pažintis su žaidimu. Visiems gerai sekėsi, buvo įmušti net 4 „straikai“, o įdomiausia, kad pavyko aplenkti mokytoją. Na, o kokios linksmybės be kino! Tad, išsirinkę skaniausius spragėsius, keliavome žiūrėti „Milijonieriaus palikimo“. Vakaras buvo tobulas.

 

 Mokytojai Vaiva Siutilienė, Rytis Šležys 

2024 vasaris

 

ĮTRAUKUSIS GRINDŲ RIEDULYS

 

Sausio 31 dieną mūsų mokykloje vyko Kėdainių rajono įtraukiojo grindų riedulio turnyras. Jame dalyvavo dvi mūsų mokyklos, Kėdainių r. Akademijos gimnazijos, Kėdainių r. Dotnuvos pagrindinės mokyklos komandos.

Pasibaigus turnyrui paaiškėjo, kad pirmą vietą iškovojo Dotnuvos pagrindinės mokyklos, antrą – „Spindulio“ 1, trečią – „Spindulio“ 2, ketvirtą – Akademijos gimnazijos komandos. Dalyvės buvo apdovanotos padėkomis, medaliais, saldumynais. Šitas turnyras – pirmoji „kregždė“, vykdant įtraukųjį ugdymą per fizinį aktyvumą.

 

Mokytojai Rytis Šležys, Gintaras Čečkauskas

2024 sausis

 

MES TIKIME KALĖDŲ STEBUKLAIS

 

Vaikai – geriausi mūsų, suaugusiųjų, mokytojai. Dažnai net nepagalvojame, kiek daug galime išmokti iš jų būdami šalia, juos augindami, mokydami. Keletas tokių dalykų yra – mokėti žvelgti į pasaulį vaiko akimis, nuoširdžiai džiaugtis, svajoti, tikėti stebuklais. Vaikai – didieji svajotojai ir nuoširdžiai laukiantys, kad jų norai išsipildys. Ir išsipildo! Tačiau tik tie, kurie eina iš širdelės gelmių.

Kalėdos yra svajonių ir stebuklų laukimo metas. Laukdami šios šventės, 1–4 specialiosios klasės mokiniai dalyvavo NORFOS iniciatyva organizuotame respublikiniame projekte „Padovanok Kalėdas”. Vaikai rašė Kalėdų seneliui laišką, kuriame papasakojo apie save ir išsakė savo svajones. O vaikų svajonės – tai trokštama dovana ne tik sau, bet ir draugams. Ir labai svarbu, kad Kalėdų seneliui labiausiai patiko Emos ir Deinos laiškai, kuriuose mergaitės parodė savo dosnią širdelę ir rūpestį kitais. Todėl mergaitės gavo išsvajotas dovanas – lėlytes Barbes ir nuoširdžius laiškus iš paties Kalėdų senelio iš šaltosios Šiaurės, o klasės draugai – daug daug žaidimų ir saldumynų. Reikia tik įsivaizduoti, koks džiaugsmas kilo klasėje, sulaukus tokių dovanų!

Iš tikrųjų, kaip gera svajoti, tikėti, laukti stebuklo! Bet reikia nepamiršti, kad dėl svajonės visada būtina stengtis, daug dirbti, gerai mokytis ir turėti gerą širdį.

Šiandien sausio 11-oji – Tarptautinė dėkingumo diena arba kitaip žodžio „Ačiū” diena. Ir mes sakome didelį bei nuoširdų „AČIŪ” prekybos tinklui NORFA už tokią gražią iniciatyvą, nuostabias dovanas ir suteiktą džiaugsmą tikėti stebuklais.

 

https://padovanokkaledas.delfi.lt/#Norfa, https://padovanokkaledas.delfi.lt

 

Mokytoja Janina Maliauskienė

2024 sausis

bottom of page