
NAUJIENOS
![20230920_104140 [1024x768]](https://static.wixstatic.com/media/cd31da_093f71c57e084189ad178f3c432b76f4~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_551,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/cd31da_093f71c57e084189ad178f3c432b76f4~mv2.jpg)
![received_1754010325052830 [1024x768]](https://static.wixstatic.com/media/cd31da_7350698dbc13414fb2bceeafdb291654~mv2.jpeg/v1/fill/w_980,h_735,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/cd31da_7350698dbc13414fb2bceeafdb291654~mv2.jpeg)
![20230920_104054 [1024x768]](https://static.wixstatic.com/media/cd31da_c93a5d5c814143acb1ca8c8770a0fdce~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_551,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/cd31da_c93a5d5c814143acb1ca8c8770a0fdce~mv2.jpg)
![20230920_124416 [1024x768]](https://static.wixstatic.com/media/cd31da_137291c0af6f47d691322210638c320f~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_551,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/cd31da_137291c0af6f47d691322210638c320f~mv2.jpg)
![20230920_131535 [1024x768]](https://static.wixstatic.com/media/cd31da_839a34f8bf6741ec866b50194e26cfcc~mv2.jpg/v1/fill/w_576,h_1024,al_c,q_85,enc_auto/cd31da_839a34f8bf6741ec866b50194e26cfcc~mv2.jpg)
![received_214447211415668 [1024x768]](https://static.wixstatic.com/media/cd31da_56401f521a6a4aa4b34ec2ded8bb66d6~mv2.jpeg/v1/fill/w_980,h_735,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/cd31da_56401f521a6a4aa4b34ec2ded8bb66d6~mv2.jpeg)
LSOK RUDENS KROSO VARŽYBOS KAZLŲ RŪDOJE
Rugsėjo 20 dieną Kazlų Rūdoje vyko Lietuvos specialiosios olimpiados komiteto rudens kroso čempionatas, kuriame rungėsi 187 dalyviai. Mūsų mokyklai atstovavo dešimt mokinių. Pasibaigus varžyboms, paaiškėjo, kad penki mūsų mokyklos sportininkai užėmė prizines vietas. 500 m bėgime Ugnė Špokaitė (5–6 kl.) ir Aitvydas Danyla (7–8 kl.) iškovojo 3-čias vietas, Dinara Kochanauskaitė (9–10 kl. ir vyr.) – 1 vietą. 1000 m bėgime Ramūnas Kochanauskas (9–10 kl. ir vyr.) užėmė 1-ąją, o Matas Šulys (9–10 kl. ir vyr.) – 3 vietas. Visi dalyviai buvo apdovanoti atminimo medaliais.
Palaikyti mūsų sportininkų vyko 8 specialiosios klasės mokiniai, kurie kartu su atletais po varžybų dalyvavo Europos judumo savaitės iššūkyje „Laisvė judėti”.
Po varžybų vaikščiojome Kazlų Rūdos parke, įveikėme gamtines kliūtis ir pakilios nuotaikos grįžome namo.
Mokytojai Gintaras Čečkauskas, Rytis Šležys
2023 rugsėjis
GEROSIOS PATIRTIES SKLAIDA LATVIJOJE
Rugpjūčio 7–11 dienomis Latvijoje, Daugpilio mieste vyko seminaras „Šiuolaikinio mokymosi proceso „Sportas ir sveikata“ užtikrinimas bendrojo lavinimo mokyklų mokiniams ir integruotiems mokiniams, turintiems mokymosi sutrikimų“, kuris buvo skirtas kūno kultūros mokytojams, dirbantiems su specialiųjų poreikių vaikais.
Seminare susipažinome su:
-
planų ir programų rengimo metodinėmis rekomendacijomis;
-
sporto terminologija anglų kalba;
-
koreguojamąja gimnastika;
-
savigynos pamokomis;
-
badmintono taisyklėmis, jo mokymo metodika, praktine veikla;
-
netradicinėmis sporto šakomis – mažuoju golfu, kroketu, jų pritaikymu mokiniams, turintiems specialiųjų poreikių.
Seminaro metu pasidalijome savo patirtimi ir pasisėmėme naujų idėjų.
Mokytojai Gintaras Čečkauskas, Rytis Šležys
2023 rugpjūtis
![IMG20230810092233 [1024x768]](https://static.wixstatic.com/media/cd31da_7d9a23b5c5f14cbcb50af5bf794179dc~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_551,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/cd31da_7d9a23b5c5f14cbcb50af5bf794179dc~mv2.jpg)
![IMG20230810105736 [1024x768]](https://static.wixstatic.com/media/cd31da_9c9fcbbc408b470a81f10681619a7e64~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_551,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/cd31da_9c9fcbbc408b470a81f10681619a7e64~mv2.jpg)
![IMG20230810101412 [1024x768]](https://static.wixstatic.com/media/cd31da_15b3a1f6d983405ebd15ccb6f9cb8635~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_551,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/cd31da_15b3a1f6d983405ebd15ccb6f9cb8635~mv2.jpg)
![20230810_090651 [1024x768]](https://static.wixstatic.com/media/cd31da_c179e5ce2213474ba31b907c77864558~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_551,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/cd31da_c179e5ce2213474ba31b907c77864558~mv2.jpg)
„ERASMUS+“ PROJEKTO „SENDATA“
KOMANDOS VIZITAS TURKIJOJE
Birželio 5–9 dienomis mokyklos ,,Erasmus+“ projekto komandos nariai Ingrida Jurevičienė, Asta Juškienė ir Santa Vareikienė dalyvavo projekto „Skaitmeninio turinio pritaikymas specialiajame ugdyme“ (,,Digital approaches at SEN Education“ (SENdata) šeštajame mobilume, kuris vyko Turkijoje, Bursos mieste. Į projekto baigiamąjį darbo susitikimą atvyko partneriai iš Portugalijos, Latvijos, Rumunijos, Serbijos ir Lietuvos. Mobilumas buvo skirtas pristatyti ir aptarti skaitmenines programas, orientuotas į specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius. Įvertinta specialiųjų poreikių turinčių mokinių ugdymosi raida, taikant informacines technologijas. Vykdant projektą „SENdata“, ugdytiniai naudojosi informacinėmis technologijomis ir skaitmeninėmis programomis, pritaikytomis šešiose ugdymo aplinkos srityse: motorikos, kalbos, kognityvinės, socialinės-emocinės, savitarnos bei virtualios realybės VR / AR. Taikant šias IKT programas, buvo palaikomas ir stiprinamas specialiųjų poreikių mokinių regėjimo, klausos, skaitymo, rašymo, socialinės ir bendravimo žinios, gebėjimai ir įgūdžiai.
Projekto dalyvius ,,Huma Hatun Special Needing Preschool“ darželyje pasitiko plačiai besišypsantys ugdytiniai su pačių kurtais plakatais. Direktorius Umit Yenisoy pasakė sveikinimo kalbą, projekto koordinatorius I. Onur Gokdogan pristatė Turkijos specialiojo ugdymo švietimo sistemą. Projekto dalyviai apžiūrėjo ikimokyklinę įstaigą, bendravo su pedagogais, susipažino su edukacinėmis erdvėmis, stebėjo mokinių veiklas ugdymo procese, kartu su ugdytiniais dalyvavo praktiniuose užsiėmimuose. Kūrybinėse dirbtuvėse, naudodami spalvotus guašo dažus ir tekstilę, kūrė bendrą piešinį, simbolizuojantį projekto partnerių šalių vėliavas, draugystę, partnerystę.
Kitą dieną vykome į Iznik, miestą, garsėjantį keramikos plytelėmis. Dalyvaudami kūrybinėje edukacijoje, susipažinome su Izniko keramikos atsiradimo istorija nuo Osmanų imperijos laikų. Šiame mieste gaminami du svarbiausi gaminiai − stalo indai ir plytelės sienų dekoravimui. Izniko keramika žymi ir svarbi tuo, kad visi gaminiai kuriami ir dekoruojami rankomis. Stebėjome plytelių gaminimo ir dekoravimo procesą. Edukacijos metu patys išbandėme specialią dekoravimo techniką, kuri reikalavo susikaupimo ir kruopštumo. Klausydami turkiškos muzikos, įvairiais raštais ir spalvomis puošdami savo lėkštes, pajutome to laikotarpio dvasią. Vaikščiodami po miestelį, grožėjomės Old Nikea ežero pakrante, Izniko mečete, Saint Sophia bažnyčia.
Trečiadienį vykome į ,,Haci Zahide Zorlu Special Needs Vocational High School“. Specialiųjų poreikių mokinių profesinio rengimo mokyklos direktorius projekto dalyviams pristatė įstaigos veiklos programą, supažindino su rengiamomis profesijomis ir užimtumu, edukacinėmis kabinetų, dirbtuvių ir lauko erdvėmis. Stebėdami medžio darbų, tekstilės, keramikos, dailės ir technologijų praktines veiklas, susipažinome su taikomomis technologijomis, darbo medžiagomis bei priemonėmis, darbo metodais. Projekto partnerius sužavėjo tai, kad pagamintus darbus mokiniai gali parduoti, todėl ugdytiniai juos kuria ypač atidžiai ir kruopščiai.
Didžiulį susidomėjimą paliko susitikimas su Bursos miesto Uludag Universiteto dėstytojais. Universiteto rektorius prof. Dr. Sükrü Ada pristatė specialiųjų pedagogų rengimo studijų programas, diskutavome su universiteto dėstytojais apie specialiųjų pedagogų darbą, jų poreikį ne tik Turkijoje, bet ir mūsų partnerių šalyse.
Nežiūrint į tai, kad Bursoje buvome neilgai, jos kultūros paveldas paliko labai daug įspūdžių. Bursos senamiestis vienas gražiausių visoje Turkijoje. Žinomiausia – Žalioji mečetė, pastatyta dar XV amžiuje. Ši maldos vieta išpuošta žaliomis fajanso plytelėmis. Taip pat apsilankėme ir Didžiojoje Mečetėje (Ulu Cami), pastatytoje XIV amžiaus pabaigoje. Didelį įspūdį paliko Koza Khan – šilko gaminiais garsėjanti prekybos vieta ir didysis turgus, Tophane laikrodžio bokštas, istorinis kaimelis Cumalikizik, Saitabat kaimas su nuostabaus grožio vandens kriokliu, Golyazi ežeras, Uludag kalnai. Čia teko paragauti tikrą turkišką kebabą – pasakiško skonio Bursai iskender kebabą.
![353530243_921649178924530_6203522798248082615_n [1024x768]](https://static.wixstatic.com/media/cd31da_f568b2352a3e4ef7a5b7c7d904d4cf78~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_735,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/cd31da_f568b2352a3e4ef7a5b7c7d904d4cf78~mv2.jpg)
![8 [1024x768]](https://static.wixstatic.com/media/cd31da_6ed0f81c548d468c9e1f5c34e6694e6d~mv2.jpg/v1/fill/w_768,h_768,al_c,q_85,enc_auto/cd31da_6ed0f81c548d468c9e1f5c34e6694e6d~mv2.jpg)
![353522824_107240015747587_2285462234203719018_n [1024x768]](https://static.wixstatic.com/media/cd31da_da00bf63f5c74143b0c4c672f9915210~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_735,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/cd31da_da00bf63f5c74143b0c4c672f9915210~mv2.jpg)
![7 [1024x768]](https://static.wixstatic.com/media/cd31da_90e95175e9a948209ce23d95d8d946f9~mv2.jpg/v1/fill/w_768,h_768,al_c,q_85,enc_auto/cd31da_90e95175e9a948209ce23d95d8d946f9~mv2.jpg)
![5 [1024x768]](https://static.wixstatic.com/media/cd31da_e35757a2f1994f60b01c3c303e54d7bd~mv2.jpg/v1/fill/w_768,h_768,al_c,q_85,enc_auto/cd31da_e35757a2f1994f60b01c3c303e54d7bd~mv2.jpg)
![6 [1024x768]](https://static.wixstatic.com/media/cd31da_03c4538d171c4d269221f976306e44f5~mv2.jpg/v1/fill/w_768,h_768,al_c,q_85,enc_auto/cd31da_03c4538d171c4d269221f976306e44f5~mv2.jpg)
![3 [1024x768]](https://static.wixstatic.com/media/cd31da_d3d2f7150b1a4c06842ba00ad3719442~mv2.jpg/v1/fill/w_768,h_768,al_c,q_85,enc_auto/cd31da_d3d2f7150b1a4c06842ba00ad3719442~mv2.jpg)
![4 [1024x768]](https://static.wixstatic.com/media/cd31da_6f3cc1c1b34c48028784792e0a130f10~mv2.jpg/v1/fill/w_768,h_768,al_c,q_85,enc_auto/cd31da_6f3cc1c1b34c48028784792e0a130f10~mv2.jpg)
![2 [1024x768]](https://static.wixstatic.com/media/cd31da_e5f4719539a84fee81788fc457cfe3d0~mv2.jpg/v1/fill/w_768,h_768,al_c,q_85,enc_auto/cd31da_e5f4719539a84fee81788fc457cfe3d0~mv2.jpg)
![1 [1024x768]](https://static.wixstatic.com/media/cd31da_1e36fd82aa8c449b8c9d7aca3c60c7af~mv2.jpg/v1/fill/w_768,h_768,al_c,q_85,enc_auto/cd31da_1e36fd82aa8c449b8c9d7aca3c60c7af~mv2.jpg)
Savaitės pabaigoje apibendrinome ir įvertinome projekto mobilumą, pasidžiaugėme sėkmingai įgyvendintomis veiklomis, projekto dalyviams įteikti sertifikatai. Skaitmeninių programų integravimas į ugdymo procesą pagerino individualią vaikų, turinčių skirtingų poreikių, raidą. Mokytojams tai buvo naujų partnerysčių užmezgimas, pasidalinimas savo patirtimi su kolegomis, naujų idėjų „generavimas“ projektinėms veikloms ateityje. Įgytos patirtys itin sustiprino skaitmeninius įgūdžius. Išlaisvinę kūrybiškumą, mokytojai tapo kompetentingesni ir drąsesni taikyti skaitmenines technologijas mokymo procese. Buvimas drauge suteikė galimybę pamatyti save kitokį, tapti daugiakultūrės bendruomenės nariu, skleisti pozityvias idėjas, jas įgyvendinti.
Esame dėkingi Turkijos koordinatoriui ir mokytojams – už suplanuotas veiklas, svetingumą bei šiltą bendravimą. Galimybė stebėti ir mokytis iš kitų pedagogų ir kitų kultūrų yra neįkainojama, todėl džiaugiamės dalyvavę ,,Erasmus+“ projekte „Digital approaches at SEN Education“ (SENdata).
Šis projektas yra finansuojamas iš Europos komisijos „Erasmus+“ programos.
Projekto koordinatorė Ingrida Jurevičienė
2023 birželis