MOKYKLOS RENGINIAI
KALĖDINĖ EDUKACIJA
,,APŠERKŠNIJĘ MŪSŲ ŽIEMOS“
Artėjant šventiniam laikotarpiui, mokykloje lankėsi VŠĮ ,,Gerų patirčių namai“ edukatorė Aistė Plesnevičiūtė. Skaitydama ,,Senelės pasaką“, ji pakvietė lavinamųjų klasių mokinius į kūrybines dirbtuvėles. Veiklos metu gamindami kalėdinius sveikinimo atvirukus, ugdytiniai pasinėrė į kūrybos džiaugsmą. Šio užsiėmimo metu vaikai naudojo įvairių formų ir spalvų trafaretus, blizgius lipdukus, štampus ir kitas medžiagas. Edukacija suteikė progą susipažinti su netradicinėmis dekoravimo technikomis.
Šis kūrybinis užsiėmimas leido vaikams sukurti kalėdinį atviruką, paliko gražius įspūdžius, teigiamas emocijas bei pasididžiavimą savo atliktu darbeliu. Tai puiki galimybė susikurti išskirtinį šventinį akcentą, kuris taps neatsiejama Kalėdų dalimi.
Nuoširdžiai dėkojame edukatorei Aistei už patyriminę veiklą ir sukurtą šventinę nuotaiką.
Mokytojos Ingrida Jurevičienė, Birutė Vansevičienė
2024 gruodis
ADVENTO „GERŲ DARBŲ“ KALENDORIUS
Advento kalendoriai vaikams yra viena iš tų tradicijų, kuri kiekvienais metais sukuria ypatingą Kalėdų laukimo jausmą. Tai nėra tik kasdienė dovanėlė ar mažas skanėstas – tai laikas, kai kiekvieną dieną vaikai su nekantrumu skuba atidaryti mažą langelį, pilną netikėtumų. Advento kalendoriaus džiaugsmas slypi būtent laukime, todėl svarbu suprasti, kad advento kalendorius yra ne apie daiktus, o apie laiką kartu, apie stebuklus ir šilumą.
Nuo gruodžio 1 dienos į 5–7 L klasę atkeliavo advento „Gerų darbų“ kalendorius, kuris suaktyvino visus vaikus ir paskatino užsiimti įvairia veikla. Žaismingai pažymėdami kiekvieną advento dieną, mokiniai kalėdiniais akcentais puošia savo klasę, atlieka įvairias užduotis, ruošiasi kalėdiniams renginiams, klausosi kalėdinių pasakų, žiūri filmukus. Pamokų pabaigoje kasdien nuimamas popierinis vokelis, kuriame kiekvienas mokinys suranda po nedidelę dovanėlę. Vaikai supranta, kad tai laikas likęs iki Kalėdų, bet tuo pačiu tai ir metas, kai laukia įvairios staigmenos kiekvieną dieną.
Mokytoja Ilona Šidlauskienė
2024 gruodis
60 METŲ BENDRYSTĖS IR PASIEKIMŲ KELIAS
Šių metų lapkritis mūsų mokyklos bendruomenei tapo ypatingu laikotarpiu – minėjome 60 metų „Spindulio” mokyklos jubiliejų. Paskutinės lapkričio savaitės veiklų programa buvo kupina džiaugsmo, prisiminimų, kūrybos ir netikėtumų, o kiekviena diena atnešė naujų emocijų ir patirčių.
Renginių programą pradėjome nuo šventinės savaitės atidarymo, kuriame mokyklos direktorius Juozas Jančius pristatė jubiliejinę fotogaleriją „Mokykla metraščio nuotraukose“. Ši paroda tapo tikra kelione laiku – kiekviena nuotrauka pasakojo apie mūsų mokyklos istoriją, mokytojus, mokinius, jų pasiekimus ir įsimintinus momentus. Tuo pačiu metu sužibėjo ir sveikinimų alėja, kurioje kiekvienas: buvę ir esami mokiniai, tėveliai, mokytojai, net ir mokinių seneliai paliko šiltą žodį ar palinkėjimą, įprasminantį šią svarbią progą.
Toliau jubiliejinė savaitė kvietė į daugybę įdomių veiklų. Viena iš dienų buvo pavadinta „Gimtadienis – netikėtumų diena“. Šią dieną mokykla prisipildė ypatingų staigmenų: mažieji lopšelio-darželio „Puriena“ ugdytiniai savo koncertu sušildė visų širdis, o klasėse mokiniai kartu su savo klasių vadovais mėgavosi šventinėmis vaišėmis. O kaip gi gimtadienis be torto? Didžiulis, spalvingas tortas, puošęs šventę, tapo viena įsimintiniausių akimirkų. Dieną vainikavo diskoteka, kurioje nuotaiką kėlė persirengęs mokytojas Bitė ir gimtadienio meškinas, suvieniję visus smagiam šokiui.
Jubiliejaus kulminacija tapo lapkričio 29-osios koncertas, kurio metu mokiniai ir mokytojai dalijosi savo talentais bei sveikinimais. Nuostabius muzikinius kūrinius mokyklai dovanojo Kėdainių muzikos mokyklos mokytojai. Šventėje sulaukėme ir garbingų svečių – mokyklą pasveikino Lietuvos Respublikos Seimo narys Viktoras Fiodorovas, Kėdainių rajono savivaldybės vicemerė Danutė Mykolaitienė ir švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Vilma Lukšienė, kurios perdavė Kėdainių savivaldybės mero ir švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjos sveikinimus. Taip pat šiltus sveikinimus skyrė Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro direktorė Danguolė Avižiuvienė su kolegomis, Kėdainių ŠPT direktorė Ingrida Neliupšienė su metodininke Danute Čeidiene, LASS Kėdainių rajono filialo pirmininkė Asta Miliauskienė, Lietuvos kurčiųjų draugijos Kėdainių skyriaus vadovė Vijolė Tadaravičienė ir asociacijos „Mes kitokie vaikai” atstovė Indrė Garšauskienė.
Nuoširdžiai dėkojame visiems, buvusiems šio jubiliejaus dalimi – mokiniams, mokytojams, tėveliams ir mūsų svečiams. Jūsų šypsenos, žodžiai ir palaikymas sušildė širdis ir suteikė šventei ypatingą prasmę.
Mokyklos jubiliejus – tai ne tik reikšminga sukaktis, bet ir mūsų bendruomenės stiprybės, nuveiktų darbų bei draugystės simbolis. Lai šie 60 metų tampa įkvėpimu naujiems iššūkiams įveikti ir gražioms akimirkoms kurti.
Mes tikime, kad mūsų mokykla turi ateitį ir perspektyvą kantriai vykdyti savo misiją, būti šiuolaikiška, modernia ir atvira kaitai. Ir toliau dalinsime gerumą tiems, kam jo labiausiai reikia.
Mokytoja Janina Maliauskienė
2024 lapkritis
FUTBOLO TESTŲ VARŽYBOS
Mokykloje vyko salės futbolo individualių technikos testų varžybos, kuriose dalyvavo berniukai ir mergaitės. Kiekvienam mokiniui reikėjo atlikti po 4 futbolo žaidimo technikos pratimus. Mergaičių grupėje geriausiai sekėsi Austėjai Ambrazaitei. 2 vieta atiteko Santai Stankevičiūtei. Įnirtingas mūšis dėl čempiono vardo vyko berniukų grupėje. Siekiant išsiaiškinti, kas nugalėtojas, prireikė papildomo testo. Čempionu tapo Matas Šulys, 2 vietą iškovojo Aitvidas Danyla, 3 vietą – Dmitrijus Ožarovskis.
Mokytojas Rytis Šležys
2024 lapkritis
HELOVINO VAKARĖLIS
Helovinas − šventė, vykstanti spalio 31 d. JAV šios šventės metu vaikai dėvi specialius kostiumus ir vaikšto po žmonių namus, sakydami: „Pokštas arba saldainis“. Daugelis iš moliūgų išsiskaptuoja žibintus. Taip pat pasakojamos baisios istorijos, žiūrimi siaubo filmai, krečiamos šunybės.
Mūsų mokiniai edukacinėje ir kūrybinėje erdvėje surengė Helovino vakarėlį, kurio metu bibliotekininkė Kristina papasakojo apie šios šventės atsiradimą. Pasak jos, tą dieną atsiskyrusios nuo kūno dvasios ir tos, kurios mirė per praėjusius metus, grįžta, ieškodamos kūnų, kuriuos galėtų apsėsti per ateinančius metus. Buvo tikima, kad tai vienintelė sielų viltis įgauti pomirtinį gyvenimą. Visi erdvės ir laiko dėsniai šiuo metu nustodavo galioti ir tai leisdavo dvasių pasauliui susimaišyti su gyvųjų pasauliu. Aišku, kad gyvieji nenorėjo būti apsėsti dvasių. Taigi, spalio 31-osios naktį kaimo gyventojai užgesindavo ugnį savo namuose, kad jie taptų šalti ir nemalonūs. Tuomet jie apsirengdavo šėtoniškais bjauriais drabužiais ir triukšmingai žygiuodavo po kaimą, stengdavosi atbaidyti dvasias, kurios ieško gyvų kūnų.
Šventųjų dieną, senovės krikščionys vaikščiodavo iš kaimo į kaimą prašydami „dvasios pyrago“, padaryto iš kvadratinių duonos gabalėlių su serbentais ar razinomis. Kuo daugiau pyrago elgetautojai gaudavo, tuo daugiau maldų jie pažadėdavo sušnekėti už davusiųjų žmonių artimųjų sielas.
Mokiniai, susirinkę į šventę, klausė baisių istorijų, žiūrėjo filmą apie vaiduokliuką, rinko baisiausią kostiumą, žaidė žaidimą „Klajojanti ugnis“, vaišinosi mumijos paliktomis vaišėmis, gėrė „kraują“ ir linksmai šėlo. Jie vieningai nutarė, kad Helovinas yra puiki proga pasitelkti savo vaizduotę ir pasinerti į mistikos pasaulį.
Bibliotekininkė Kristina Malevičienė
2024 spalis
RUDENS STEBUKLAI
Ruduo toliau dosniai dalina savo gėrybes. Mūsų edukacinėje ir kūrybinėje erdvėje vyksta dvi parodėlės. Kviečiame visus pasigrožėti parodėle „Linksmieji moliūgėliai“, kuria, pasitelkę kūrybinę fantaziją ir išradingumą, Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazijos antrokai ir 1d klasės mokiniai kuria linksmą ir jaukią aplinką iš fantastiškai mielos rudens daržovės – moliūgo. Kita parodėlė „Rudens stebuklai“ – Kėdainių lopšelio-darželio „Vaikystė“ vaikučių darbeliai. Auklėtinių kūrybą parodai padėjo paruošti ikimokyklinio ugdymo mokytoja Giedrė Misevičienė ir vyresnioji ikimokyklinio ugdymo mokytoja Aida Beliajeva. Vaikai nuostabiais darbeliais perteikė rudens stebuklus.
Bibliotekininkė Kristina Malevičienė
2024 spalis
EDUKACIJA „HEROJAI IŠ KNYGŲ LENTYNŲ“
Edukaciniais užsiėmimais siekiama ugdyti mokinių pilietiškumą, skatinti naujai pažvelgti į socialinius reiškinius. Jų metu lavinami pastabumo, problemų analizės, vertinimo, sprendimo, kolektyvinio darbo įgūdžiai.
5–7 L klasių mokiniams vyko edukacija „Herojai iš knygų lentynų“. Buvo skaitoma pasaka „Vilkas ir septyni ožiukai“: Išklausę pasaką, ugdytiniai aptarė ožiukų elgesį, dalijosi patarimais, kaip atpažinti klastą ir „neužkibti ant sukčių kabliuko“. Buvo aptartos įvairios gyvenimiškos situacijos.
Mokiniai rinko mėgstamiausius pasakų herojus, paaiškino, kodėl šie knygų personažai patiko. Užsiėmimo pabaigoje vaikai tapė, piešė, spalvino įvairiomis spalvomis patikusius personažus. Ugdytinių sukurti darbeliai liko bibliotekoje. Bus surengta mokinių darbų paroda.
Pasakų vaizdiniai padeda įsijausti į kūrinius, juos interpretuoti. Pasakose įprastas gėrio ir blogio susidūrimas skatina aktyviai vertinti, kartu rasti teisingą sprendimą.
Bibliotekininkė Kristina Malevičienė
2024 spalis
MOKYKLOS TRIRAČIŲ VARŽYBOS
Uždarius dviračių sezoną, įvyko mini triračių ir triračių varžybos. Mokiniams reikėjo įveikti greičio ruožą su kliūtimis. Lavinamųjų klasių mergaičių grupėje geriausiai sekėsi Akvilei Antanavičiūtei. II vietą iškovojo Santa Stankevičiūtė, III – Inesa Šulinskaitė. Berniukų grupėje geriausiai pasirodė Leonardas Zemkus. II vietą laimėjo Ugnius Tyla, III – Edvinas Sapižovas. Specialiųjų klasių mergaičių grupėje I vieta atiteko Dominikai Durulytei, II – Dinarai Kochanauskaitei, III – Austėjai Petrauskaitei. Berniukų grupėje čempionu tapo Domas Armonas. II vietą iškovojo Arvydas Stankevičius, III – Aitvydas Danyla.
Tai buvo pirmosios mokyklinės varžybos šiais mokslo metais. Laukia dar daug įvairių sportinių startų, kuriuose mokiniai demonstruos savo gebėjimus.
Mokytojas Rytis Šležys
2024 spalis
GYVALAZDĖ – MŪSŲ KLASĖS NAUJAS DRAUGAS
Mūsų klasė sulaukė ypatingo draugo – gyvalazdės! Tai nepaprastas gyvūnėlis, kuris ne tik papuoš mūsų klasę, bet ir taps tikru gamtos stebuklu, apie kurį galėsime sužinoti daugybę įdomių dalykų.
Gyvalazdės yra puikūs maskuotės meistrai – jų kūnas atrodo tarsi plona šakelė, todėl jas sunku pastebėti gamtoje. Tačiau dabar turime galimybę jas stebėti iš arti ir mokytis, sužinoti, kaip jos gyvena, ką mėgsta valgyti ir kaip prisitaiko prie aplinkos. Rūpindamiesi savo naujuoju draugu, mokysimės atsakomybės, kantrybės ir stebėsime, kaip šis mažas gyvūnėlis mums atskleidžia nuostabias gamtos paslaptis.
Gyvalazdė – tai ne tik klasės augintinė, bet ir proga mums visiems labiau pažinti pasaulį. Kiekviena diena su ja – naujas nuotykis, pilnas atradimų ir džiaugsmo! Kviečiame visus mūsų mokyklos bendruomenės narius apsilankyti ir pasidžiaugti šiuo nuostabiu gamtos kūriniu!
Mokytoja Janina Maliauskienė
2024 spalis
PRADINUKAI MOKĖSI STIPRINTI SVEIKATĄ
Spalio 16 dieną 1–4 specialiosios klasės mokiniams vyko būrelio „Sveikatos ABC“ užsiėmimas, kurio metu mokytoja Janina Maliauskienė bei bendrosios praktikos slaugytoja Ingrida Stočkuvienė supažindino vaikus su vaisiais, kuriuose labai gausu įvairių vitaminų ir medžiagų, stiprinančių imuninę sistemą. Nepamiršome ir natūralaus antibiotiko – česnako. Mokiniai sužinojo ne tik apie vaisiuose esančių vitaminų naudą sveikatai, bet ir ragavo įvairių vaisių. Vaikams visi vaisiai labai patiko, tik česnakas buvo nelabai mėgstamas.
Bendrosios praktikos slaugytoja Ingrida Stočkuvienė
2024 spalis
SPALIS – ŠVARIŲ RANKŲ MĖNUO
Rankų plovimas – tai įprasta kasdienė, tačiau labai svarbi asmens higienos procedūra. Jas plauname ne tik tam, kad būtų švarios, bet ir tam, kad apsaugotume save ir aplinkinius nuo užkrečiamų ligų. Visuomenės sveikatos specialistė Viktorija Laganeckė ir bendrosios praktikos slaugytoja Ingrida Stočkuvienė spalio 11 dieną mokiniams, besiruošiantiems pietauti, priminė rankų plovimo taisykles. Vaikai „stebuklingo muilo” pagalba mokėsi rankų plovimo judesių. Pasirodo, kad ne taip paprasta švariai nusiplauti rankas. Tikimės, kad, išmokę taisyklingai jas plauti, mokiniai bus sveikesni.
Visuomenės sveikatos specialistė Viktorija Laganeckė
Bendrosios praktikos slaugytoja Ingrida Stočkuvienė
ŠILTAS „AČIŪ, JUMS MOKYTOJAU!“
Ankstyvą spalio 4-osios rytą mūsų mokyklos mokiniai, padedami muzikės Ramunės, šokių mokytojos Ilonos, darbo tarybos, paruošė nuoširdžią staigmeną – muzikinį sveikinimą savo mokytojams. Jau 7.00 val. ryto mokyklos foje mokytojų laukė paruošti „angelo sparnai“ fotosesijai, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Virginija su karšta kava, arbata, gražūs sveikinimo žodeliai, pieštos ir gyvos gėlės...
Didžiojoje salėje savo mokytojus pasitiko mūsų mokyklos dainorėliai, kurie dovanojo dvi dainas: „Mokytojui“, A. Noviko ,,Kelias į mokyklą“. O „diriguojant“ šokių mokytojai Ilonai, mūsų šokėjėliai dovanojo du šokius: ,,Ramunė“, ,,Baltas paukštis“. Koncertui skirtomis muzikinėmis skaidrėmis ir muzika koncerte rūpinosi IT specialistas Tomas. Šventinį renginį vedė ir gražius žodžius mokytojams skaitė mokyklos bibliotekininkė Kristina, šiltas padėkas mokinių vardu išraiškingai skaitė ir mokiniai: Mindaugas, Smiltė, Irmantas, Aurimas, Evelina. Mokyklos direktorius Juozas Jančius ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Virginija Kairienė taip pat tarė šiltus sveikinimo žodžius ne tik mokytojams, bet ir visai mūsų mokyklos bendruomenei. Socialinė pedagogė Ligita, padedama mokinių, pristatė staigmeną – nuotaikingus įvairiausių nominacijų diplomus ne tik mokytojams, bet ir mokyklos vadovams.
Mokytojų vardu tariu ačiū už puikias bendrystės akimirkas...
Mokytoja Ramunė Jurkienė
2024 spalis
GIMTOJO MIESTO DIENOS
Rugsėjo mėnesį švenčiamas miesto gimtadienis. Šiais metais Kėdainiams sukako 652 metai. Minėdami miesto įkūrimo sukaktį, vykdėme projektą „Gimtojo miesto dienos“. Pirmoji projekto diena – judumo diena. Saulėtą antradienio dieną visų klasių mokiniai aktyviai judėjo po gimtąjį miestą, lankė norimus objektus, erdves ir „rinko“ kuo daugiau žingsnių. Minėdami Kėdainių 652-ąjį gimtadienį, mokiniai nuo pasirinktos vietos ar objekto žingsniavo 652 žingsnius. Mažieji mokinukai judėjo savo artimiausioje aplinkoje.
Pakeliavę po Kėdainius, netradicines veiklas tęsėme mokykloje ir kitose miesto erdvėse. Mokiniai tyrinėjo miesto istorinius faktus, kūrė pristatymus apie miesto svarbiausius objektus, gamino plakatą „Kviečiame į Kėdainius“, sudarė lankstinuką apie žymiausias Kėdainių vietas, ieškojo Kėdainių rajono žemėlapyje savo gyvenamosios vietos, dalyvavo istoriniame miesto protmūšyje. Mažesnieji mokinukai iš pabirusių raidžių sudėliojo miesto pavadinimą, sakinį „Mano miestas – Kėdainiai“. Dalyvaudami kūrybinėse dirbtuvėlėse, iš kaladėlių jie statė Kėdainių miesto namus, kūrė miesto koliažus, Vyresnieji įvairiomis technikomis atliko kūrybinius darbus: piešė Kėdainių miesto herbą, didikų Radvilų portretus, faneroje degino miesto herbo kontūrus, lipdė Didžiosios rinkos aikštės pastatus. O kaip smagu buvo kepti žymiuosius Kėdainių blynus ir jais gardžiuotis! Sveikindami miestą su gimtadieniu, vaikai linkėjo miestui daugiau pramogų, likti švariam, jaukiam, o ateities kartoms palinkėjo saugoti unikalų Kėdainių senamiestį.
Mokytojos Daina Jonavičienė, Rita Žemgulienė
2024 spalis
VASAROS TAKU: KUR VEDA MUS GAMTA
Žmogus apdovanotas puikiais instrumentais, kurių dėka gali pažinti pasaulį, save, justi savo kūną, orientuotis aplinkoje, naudotis daiktais, fiksuoti įvairiausius išorės siunčiamus signalus, bendrauti su žmonėmis, išreikšti save. Tos gamtos dovanos vadinamos pojūčiais. Birželio 10–14 dienomis 5–10 L klasių mokiniai vykdė projektą „Vasaros taku: kur veda mus gamta“.
Pirmadienį ugdytiniai dalyvavo kvapų dienos „Kaip kvepia gamta?“ veiklose: pasinėrė į spalvingą ir kvapnų gėlių pasaulį, kūrė mandalą iš pievos augalų, žaidė uoslės lavinimo žaidimus, gamtos kvapų dirbtuvėse tyrinėjo aromatinius vaistinius augalus, ruošė ir degustavo arbatas. Vienbalsiai išrinko skaniausią arbatą. Ja tapo „Šokoladinė mėtų arbata“.
Birželio 11 d., antradienį, mokiniai tęsė projektą, vykdydami dienos veiklas tema „Ką aš matau?” Nuo pat ryto vaikai ruošėsi kelionei į Kauną, Tado Ivanausko zoologijos muziejų – vieną seniausių respublikoje. Nuvykę į Kauną, Laisvės alėjoje suradę 106 pastato numerį, pravėrėme muziejaus duris. Dalyvavome edukacijoje „Gyvūnų namai namučiai gamtoje“ sužinojome, kokie įdomūs gali būti gyvūnų namai, dėliodami erdvinę dėlionę, žaisdami nedidelėmis grupelėmis, įsivertinome, ar tikrai žinome, kokie gyvūnai gyvena miške, pievoje, prie vandens telkinio ir vandenyje, gyvenvietėje. Vaikščiodami po skirtingas muziejaus sales, apžiūrėjome didžiules viso pasaulio gyvūnų ekspozicijas.
Trečiadienį, birželio 12 d., išvykoje į Vytauto parką ugdytiniai klausėsi gamtos garsų: ką šnara medžiai, kokie paukštelių balsai, apie ką pasakoja aplinkos garsai. Sukūrę „Daiktų orkestrą“, vaikai muzikavo neįprastais instrumentais, rastais gamtoje.
Birželio 13 d., ketvirtadienį, tęsdami projekto „Vasaros taku: kur veda mus gamta“ veiklą, mokiniai lankėsi „Charlie“ picerijoje, ragavo savo mėgstamus patiekalus. Pavalgę išrinko skaniausią patiekalą – picą „Boružėlė“.
Penktadienį, paskutiniąją projekto dieną, mokiniai, dalyvaudami „Liečiu ir jaučiu“ veikloje, atliko menines-kūrybines veiklas: piešė ant akmenukų, ant medžio kamieno, dalyvavo popierinių lėktuvėlių lankstymo ir skraidinimo varžybose, kūrė meną pro fotoobjektyvą, surengė muilo burbulų šou.
Projekto metu ugdytiniai įgijo vaizdinių žinių apie gyvos ir negyvos gamtos objektus, praplėtė aplinkos pažinimo ribas; sustiprino skonio, klausos, lytėjimo, regos, uoslės pojūčius bei suvokimą.
Atlikdami numatytas veiklas, dalyvaudami žaidybinėse veiklose, pasitikrino turimas ir įgijo naujų žinių. Mokiniai mokėsi kultūringo elgesio ir gražaus bendravimo, patyrė atradimų džiaugsmą, teigiamų emocijų.
Mokytojos Birutė Vansevičienė, Asta Juškienė
2024 birželis
ASTOS ADOMAVIČIENĖS AUTORINĖ DARBŲ PARODA „SPALVOS KERAMIKOJE“
Gegužės 13–31 dienomis mokykloje vyko Astos Adomavičienės autorinių darbų paroda „Spalvos keramikoje“. Darbais džiaugėsi mokytojai, mokiniai ir visi darbuotojai, mokyklos svečiai.
Parodos atidarymo metu autorė papasakojo apie savo kelią į meno pasaulį. „Menas – tai ta vieta, kur gali panirti į fantastikos pasaulį", – šypteli Asta Adomavičienė, kurią kūryba, estetika, saviraiška per meną lydi nuo pat mažumės. O ir mokytis kažko naujo, įgyti papildomų žinių, kaip tikina pašnekovė, niekada nevėlu. Juk taip nuostabu pildyti savo svajones! „Mane dailė traukė visada. Mano tėvukas buvo meniškos sielos. Norėjo tapyti, tačiau vis tam laiko nerasdavo. Netgi tapęs pensininku, tapyti nepradėjo,“ – prisimena A. Adomavičienė.
– Aš nuo mažens labai mėgdavau piešti. Mokykliniai sąsiuviniai būdavo piešiniais išmarginti. Vaikystėje lankiau dailės būrelį, – pasakojimą apie save pradėjo moteris. – Lankydavau parodas, stebėdavau plakatus, stendus, tačiau, tik domėdamasi menu, supratau jų reikšmę. Vėliau, sukūrusi šeimą bei namuose augindama dvi savo atžalas, taip pat nepaleidau pieštuko iš rankų. Kurti įkvepia aplinka. Labai patinka stebėti saulėtekius. Be galo patinka ankstyvas rytas. Gal todėl ir mėgstamiausia spalva – chaki rusvumas. Mėgstu anksti keltis ir aukštinu rytą... Žavi pavasaris ir bundanti gamta. Tai suteikia vidinės energijos ir noro kurti.
Asta 13 metų lanko Kėdainių dailės mokyklos suaugusiųjų dailės studiją. Tik atėjus į dailės mokyklą, ne iš karto pradedama tapyti – pirmiausiai vyksta susipažinimas su guašu, akvarele, tapybos technikos pradžiamoksliu. Vėliau prasideda kūrybinis darbas. Dailės mokykloje Asta ne tik įgijusi naujų įgūdžių, bet ir atradusi naują aistrą – keramiką.
„Iš tiesų dievinu keramiką. Vis norėjosi kažko naujo išmokti, mat, kai darai tą patį per tą patį, po kažkiek laiko tai nusibosta. Nejučiomis pradedi ieškoti kažko naujo – naujų technikų, naujų tekstūrų, naujų saviraiškos būdų. Būna momentų, kuomet išsisemi, bet be meno ilgai gyventi negaliu“, – prisipažįsta A. Adomavičienė.
Paklausta, kuo ją, aliejinės tapybos mėgėją, patraukė keramika, Asta trumpam susimąsto. „Tikriausiai tuo, kad yra mažiau taisyklių. Tapyboje reikia labai žiūrėti, kad, pavyzdžiui, teisingai būtų parinktos šiltos ar šaltos spalvos, jų gama. Nors, aišku, išminkyti molį ir sukurti dirbinį taip pat sudėtinga – skirtingos molio rūšys turi savo lipdymo specifiką. Bet visas tas čiupinėjimas, lipdymas rankomis man labai patinka. Prieš darant darbą, visada padarau eskizą“, – pasakojo Asta. Tiesa, beveik visi jos kūriniai yra ne taikomojo, o labiau dekoratyvinio pobūdžio.
Asta patikino, kad, pradėjus mokytis Dailės mokykloje, jos braižas bei kūryba tapo žymiai brandesni. O ir į pirmuosius savo darbus dabar žiūri atlaidžiai.
Darbų vertintoja yra dukra, kuri baigė Dailės mokyklą ir vertina meną. Ji yra pirmoji kritikė ir vertintoja, ir patarėja. Jei pirmi darbai šeimos labai nesužavėjo, tai dabar labai vertinami. Atvykus svečiams, vyras visada didžiuodamasis parodo Astos darbus.
Menininkė darbų neparduoda ir pagal užsakymą negamina. Tik artimiems žmonėms gali dovanoti. O ir išsiskirti su ilgai brandintais, kurtais kūriniais yra sunku.
Kūrybiškumu pasižyminčiai Astai pavyko atrasti ir dar vieną širdžiai mielą užsiėmimą. Tai – floristika. Ir nors naujojo pomėgio mezgasi dar tik užuomazgos, Asta tikino, kad darbas su augalais ją labai traukiantis.
„Esu įsitikinusi, kad kūrybiškumas praverčia visur – ir namuose, ir gyvenamojoje aplinkoje, ir net, pavyzdžiui, auginant gėles. Visada ieškau ne paprastų, bet išskirtinių, kažkuo kitokių gėlyčių. Kūrybiškumas, netradicinis mąstymas padeda įvairiose situacijose“, – pasakojo pašnekovė. Kartu ji pridūrė, kad ankstyvos kūrybiškumo pamokos jai taip pat labai praverčia ir dabartiniame darbe – moteris „Spindulio“ mokykloje dirba vyr. virėja. „Be abejo, polinkis į meną praverčia ir darbe, kuomet reikia serviruoti stalą, puošti patiekalus. Man labai patinka grožis, estetika, stengiuosi save kasdien apsupti tik tuo, kas yra gražu", – pažymėjo A. Adomavičienė.
Bibliotekininkė Kristina Malevičienė, mokytoja Dalia Kvederienė
2024 birželis
MOKOMĖS SMAGIAI
Baigdami mokslo metus, paskutinę mokymosi savaitę 1–4 specialiųjų klasių mokiniai vykdė projektą „Mokomės lauke, veikiame drauge“, kurio metu buvo siekiama netradicinėje aplinkoje ugdyti mokinių kūrybiškumą, fizinį aktyvumą, pažintinius gebėjimus, bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.
Mokiniai atliko įvairias praktines-kūrybines užduotis su augalais, vandeniu, smėliu. Tyrinėdami augalus, jie darė augalų akvariumus, matematinius gebėjimus demonstravo, matuodami medžių kamienų apimtį ir duomenis fiksuodami piktograma. Dirbdami su smėliu, vaikai gamino geometrines figūras ir rašė raideles smėlyje. Veiklų su vandeniu dieną mokinukai vykdė įvairius tyrinėjimus, maišė spalvas ir išgavo naujus atspalvius bei atliko kūrybinį darbą „Mamos plaukai lietuje”.
Taigi, gamtos ištekliai: smėlis, vanduo ir augalai – puikiausios priemonės ugdymuisi ir pažinimui.
Mokytoja Janina Maliauskienė
2024 birželis
TURISTINIS ŽYGIS
Mokslo metams einant link pabaigos, o vasarai įsibėgėjant, 3 grupės berniukai ir I–III socialinių įgūdžių ugdymo klasės mokiniai išvažiavo dviračiais į turistinį žygį.
Pirmoji turistinio žygio dalis – įveikti 7 km atkarpą dviračiais iki sodybos „Laimės žiburys“. Saulė nekepino, tad minti dviratį buvo smagu. Paskutinėje atkarpoje, važiuodami pievų keliuku, net lenktyniavome.
Sodyboje mus pasitiko Luna su Rojumi – du dideli, bet labai draugiški šunys, kurie prisijungė prie mokinių veiklų ir žaidimų. Visi vaikai norėjo pažaisti su augintiniais, mėtydami jiems kamuolį. Šunys tuoj įsitraukė į šį žaidimą, nes tai jų mėgstamiausias užsiėmimas.
Mokytojui Gintarui pravedus žvejybos pamoką, keliems vaikinukams pavyko pagauti net sprindinių karosų. Vakarėjant, pasiskirstę komandomis, kam kuri veikla artimesnė, kibome į darbus: kas buvo atsakingas už laužo kūrenimą šašlykų kepimui, kas – už palapinių statymą, o kas – už kubilo paruošimą vakaro maudynėms. O tada jau linksmybės, skani, ant laužo kepta vakarienė, žaidimai, pasisėdėjimas kubile ar arbatos gėrimas ant tvenkinio lieptelio. Sutemus visi susėdom aplink laužą ir kepėm saldžius zefyrus. O sugulus palapinėse dar ilgai netilo balsai, juk taip smagu paplepėti su draugu.
Laikas prabėgo nepastebimai ir jau vėl teko sulankstyti palapines, susidėti daiktus ir po skanių pusryčių parminti į mokyklą.
Labai tikimės, kad ir kitais metais mums pavyks užsisakyti nuostabų orą ir taip šauniai paturistauti.
Mokytojai Vaiva Siutilienė, Rytis Šležys
2024 birželis
MOKOMĖS LAUKE, VEIKIAME DRAUGE
Gamta – tai natūrali aplinka, kurioje galima sužadinti vaikų smalsumą ir susidomėjimą, įtraukti į įvairias veiklas: stebėjimą, tyrinėjimą, eksperimentavimą, modeliavimą. Inovatyvios idėjos lauko erdvėse skatina vaikų žaidybinę veiklą, lavina kūrybiškumą, pažintinius gebėjimus. Gamtoje daug spalvų, kurios suteikia energijos, ramina, atpalaiduoja. Vaikai, dažnai būdami gamtos aplinkoje, turi galimybę ne tik ja naudotis, pažinti, bet ir suvokti, jog gamta yra svarbiausia žmogaus gyvenimo aplinka.
Birželio 3–7 dienomis 1–4 lavinamųjų klasių mokiniai vykdė projektą ,,Mokomės lauke, veikiame drauge“, kurio idėja – mokinių pažintinių gebėjimų ir kūrybiškumo lavinimas per patyrimines veiklas, veikiant natūralioje aplinkoje. Kiekvienos projekto dienos veikla buvo organizuojama pagal temas: kūrybinės raiškos diena – „Gamtos atradimai“, fizinio aktyvumo diena – „Drauge mes stiprūs“, smėlio terapijos diena – „Smėlio menas“, žaidimų su vandeniu diena – „Tyrinėjimai prie vandens“, bendravimo ir emocinės sveikatos diena – „Piknikas ant žolės”. Veiklų metu buvo skatinamas ugdytinių kalbinis aktyvumas, plečiamas žodynas, vaikai buvo pratinami pamatyti, atrasti, palyginti. Mokiniai, pasitelkdami įvairias dailės technikas bei priemones, atliko kūrybinius darbelius iš gamtinės medžiagos ir antrinių žaliavų, naudodami gamtinę medžiagą, smėlį, vandenį, augalus, tyrinėjo, eksperimentavo, modeliavo. Aktyviai judėdami ir veikdami gamtoje, mokiniai gerino emocinę sveikatą ir nuotaiką.
Prabėgusi savaitė, pilna teigiamų emocijų, atradimų, judrių žaidimų, pažinimo džiaugsmų, įrodo, kad ugdymas gamtoje – tai ne tik puiki galimybė susidraugauti su gamta, bet ir galimybė būti sveikam ir laimingam.
Mokytoja Ingrida Jurevičienė
2024 birželis
KAIP GREIT PRABĖGO METAI ŠIE...
Jau tapo gražia tradicija besibaigiančius mokslo metus palydėti švente. Šiais metais renginys vadinosi „Kaip greit prabėgo metai šie...“. Nuo ankstyvo ryto mokyklos kieme šurmuliavo mokiniai, jų tėvai, bendruomenės nariai. Vadovaujami dailės mokytojos Marijos Burneikienės, visi kūrė instaliaciją „Ištiesk tvarumui ranką“ – taip prikeldami daiktus antram gyvenimui ir suvokdami tvarumo naudą. Iš atliekų sukurtos įdomios skulptūros papuošė mokyklos kiemą. O mokyklos viduje, edukacinėje-kūrybinėje erdvėje buvo galima aplankyti mokinių darbų parodas. Pasigrožėję darbais, bendruomenės nariai sugužėjo į didžiąją salę, kur pasitiko nuotaikinga muzikinė improvizacija – kojų šokis „Bitute pilkoji“. Visi, stebėję „Mažojo teatro“ jaunųjų artistų spektaklį „Stebuklinga gėlelė“ suvokė, kad yra gera daryti gerus darbus.
Nuo 2015 metų mokslo metus užbaigiame pagerbdami aktyvius, mokyklą garsinančius mokinius – „Spindulio“ mokyklos spinduliukus. Šiais metais šauniausi mokiniai buvo apdovanoti naujai sukurtomis statulėlėmis, kurios atspindi mūsų mokyklos pavadinimą. Keturi spinduliukai yra susiję su mokslo ir elgesio rezultatais. Metų moksliukais tapo Gabija G. ir Viktorija V. Metų aktyvuolė – Vaida M. Metų kultūringiausias – Mindaugas K. Septynios nominacijos buvo skirtos neformaliajam ugdymui. Sporto, šokio, informacinių technologijų, medžio darbų, Valdorfo mokyklėlės, teatro ir muzikos būrelių vadovai įteikė statulėles labiausiai nusipelniusiems būrelių spinduliukams. Buvo pasidžiaugta mokiniais ir juos rengusiais mokytojais, kurie įsitraukė į įvairias veiklas rajone, respublikoje ar už jos ribų. Stebėdami prabėgusias mokslo metų akimirkas, prisiminėme nuveiktus gerus darbus, įdomias veiklas, netradicines dienas, neformaliojo švietimo pasiekimus. Renginio nuotaiką skaidrino šokių būrelio „Šėlsmas“ šokėjai ir muzikos būrelio „Varpelis“ dainorėliai. Šventę vainikavo šokis „Baltas paukštis“.
Mokytojos Daina Jonavičienė, Janina Dautartienė
2024 gegužė
KALBOS IR JUDESIO UGDYMO VIENOVĖ INTEGRUOTOJE VEIKLOJE
Siekdami specialiųjų poreikių mokinių ugdymo dermės, mokyklos logopedės ir fizinio ugdymo mokytojai kūrybiškai integruoja kalbos ugdymo ir judesio lavinimo turinį. Šių ugdymo sričių sąsajos atsispindėjo gegužės mėnesį įgyvendintame projekte „Gyvųjų raidžių karuselė“. Aušros Stoškienės ir Ritos Kairienės vedamose logopedinėse pratybose 1–4 specialiųjų ir 5–8 lavinamųjų klasių mokiniai, tobulindami taisyklingos artikuliacijos įgūdžius, mokėsi eiliuotų garsus ir raides įtvirtinančių dvieilių bei ketureilių. Interneto erdvėje vaikai ieškojo raides įsiminti padedančių paveikslėlių, tobulindami smulkiosios motorikos gebėjimus, juos kirpo ir spalvino. Siedami paveikslėlius su pačių dekoruotomis raidėmis, išskirdami pirmąjį daikto pavadinimo garsą, mokiniai įtvirtino raidžių pažinimą bei tobulino foneminės klausos ir garsinės analizės įgūdžius. Logopedės džiaugiasi tėvų ir grupių auklėtojų pagalba vaikams, įsimenant eiliuotus tekstus.
Fizinio bei gydomojo fizinio ugdymo mokytojai Gintaras Čečkauskas ir Santa Vareikienė įtvirtino raidžių pažinimą, mokydami ugdytinius jas vaizduoti kūno judesiais. Šioje veikloje buvo stiprinama mokinių stambioji motorika, skatinamas fizinis aktyvumas, ugdomas kūrybiškas kūno judesių pritaikymas.
Gegužės 28 dieną projektą organizavę pedagogai pakvietė mokinius į integruotą pamoką – baigiamąjį projekto „Gyvųjų raidžių karuselė“ renginį, kuriame vaikų laukė eilėraščio personažas – drakoniukas Nežiniukas. Pakvietę jį į raidžių karuselę, vaikai deklamavo išmoktus eilėraštukus, minė mįsles, kūno judesiais demonstravo raides, dėliojo žodžius iš dekoruotų ir „gyvųjų“ raidžių, liesdami atpažino „Paslapčių dėžėje“ pasislėpusius žaislus, atliko kalbines, judriąsias, kūrybines užduotis. Drakoniukas aktyviai dalyvavo pamokoje, dekojo vaikams už bendrystę, o atsiveikindamas nudžiugino juos saldžiomis dovanomis. Po renginio reflektuodami projekte vykdytas veiklas, mokiniai džiaugėsi galėję su draugais pasidalyti saviraiškos sėkmėmis, pozityviomis emocijomis...
Logopedinių pratybų ir fizinio ugdymo bei gydomojo fizinio ugdymo pamokų integravimas plėtoja kalbinio ugdymo ir judėjimo formų įvairovę. Integralaus ugdymo modelis stiprina mokinių motyvaciją, kūrybiškumo gebėjimus, skatina aktyvų dalyvavimą veiklose bei sudaro sąlygas turimų gebėjimų ir įgūdžių įtvirtinimui.
Logopedės Aušra Stoškienė, Rita Kairienė
2024 gegužė
RANKDARBIŲ PARODOS MOKYKLOJE
Balandžio mėnesio pabaigoje mūsų mokyklos edukacinėje ir kūrybinėje erdvėje surengtos dvi parodos: Monikos Žukaitės darbų paroda „Linksmieji žaisliukai“ ir Daivos Žukienės – „Vilnoniai avinėliai“. Parodų atidaryme dalyvavo darbų autorės bei Baisogalos darželio-mokyklos Pakiršinio skyriaus 1 klasės mokinė Eva Suchockytė su savo tėveliais. Eva demonstravo Daivos Žukienės rankų darbo suknytę, o mergaitės mama, Jolanta Suchockienė, puošėsi jos nerta palaidine. Mūsų mokyklos mokiniai su dideliu susidomėjimu klausėsi Daivos Žukienės pasakojimo. Jie sužinojo, kad darbų autorė neria vąšeliu ir mezga virbalais. Savo megztų rūbų kolekciją „Vilnoniai avinėliai“ ji pristatė Šiauliuose, renginyje ,,Ein saulelė aplink dangų“. D. Žukienė taip pat vedė renginį ,,Megzta pasaka“ Pakiršinio mokykloje-darželyje bei surengė parodą ,,Tu numegzk man, mama, kelią“ Pakiršinio dvare. Darbų autorė dalyvavo Radviliškio rajono tautodailės darbų parodoje ,,Iš praeities į dabartį‘‘ ir kitose parodose.
Pristatydama parodą „Linksmieji žaisliukai“, Monika papasakojo, kad meilę rankdarbiams paveldėjo iš mamos, močiutės, prosenelės. Rankdarbių kūrimas prasidėjo nuo tada, kai ji sugalvojo padaryti megztą dovanėlę mamai Motinos dienos proga. Pirmas darbelis buvo meškiukas, kuris visiems labai patiko, taip ir gimė noras gaminti žaisliukus.
Renginio pabaigoje Eva Suchockytė padeklamavo eilėraštį, skirtą mamoms Mūsų mokyklos mokiniai, apžiūrėję autorių darbus, susižavėjo jų kruopštumu.
Dėkojame autorėms už pristatytą darbų parodą ir linkime joms sėkmės kūryboje.
Bibliotekininkė Kristina Malevičienė
2024 gegužė
PROJEKTAS
„GYVŪNAI – MŪSŲ DRAUGAI“
Gyvūnai – neatsiejama gamtos, mūsų aplinkos, mūsų gyvenimo dalis, todėl stengiamasi ugdyti vaikų atsakomybės jausmą už šalia mūsų esančius gyvūnus, jų globą. Vaikams svarbu pažinti gyvūnus ne tik iš knygų, bet ir paglostyti, pamaitinti, pabūti šalia. Bendravimas su gyvūnais padeda tobulinti emocinius, socialinius bei pažinimo įgūdžius.
Mūsų mokykloje gegužės 21–23 dienomis mokytojos Birutė Vansevičienė ir Ingrida Jurevičienė įgyvendino projektą „Gyvūnai – mūsų draugai“, kurio tikslas – ugdyti mokinių kalbinius, socialinius bei pažintinius gebėjimus, domėjimąsi gyvąja gamta per patyriminį ugdymą. 1–4 ir 5–8 lavinamųjų klasių mokiniai, dalyvaudami VŠĮ „Gerų patirčių namai“ natūralioje aplinkoje, atliko edukacines patyrimines veiklas. Ugdytiniai turėjo galimybę artimai pažinti naminius gyvūnus, juos prižiūrėti, maitinti. Vaikai šėrė triušius žole, lesino vištas pačių išlukštentais kukurūzais, džiaugėsi katinėlio draugija, paglobojo šuniuką. Mokinukai atliko menines-kūrybines veiklas gamtoje, piešė ant akmenėlių, tapė ant „lango“ į gamtą, kūrė koliažus iš natūralių augalų, plakatą „Mano mylimas gyvūnas“.
Lankydamiesi mokyklos bibliotekoje, ugdytiniai klausėsi skaitomų pasakų, lietė, tyrinėjo sensorines garsines knygas apie naminius gyvūnus, aptarė iliustracijas. Klasėse vaikai stebėjo edukacinius filmukus, atliko užduotis interaktyvioje lentoje.
Mokiniai projekto veiklų metu pajuto žmogaus ir gyvūnijos ryšį, ugdėsi pagarbą ir globos jausmą gyvybei, turtino pažinimo patirtį, įgijo teorinių ir praktinių žinių, patyrė daug teigiamų emocijų.
Ačiū VŠĮ „Gerų patirčių namai“ edukatorei Aistei Plesnevičiūtei už patyriminių veiklų organizavimą.
Mokytojos Birutė Vansevičienė, Ingrida Jurevičienė
2024 gegužė
BENDRYSTĖS VAKARAS MUZIEJUJE
Gegužės 20 dienos vakare mokyklos muziejuje paminėta Tarptautinė muziejų diena. Šventėje dalyvavo 2 ir 3 grupių vaikai su auklėtojomis. Mokytoja Dalia Kvederienė pasidžiaugė, kad pirmą kartą mokykloje vyksta toks renginys mokyklos muziejuje. Ji pristatė metraštį, eksponatus, vaizdinę medžiagą apie mokyklą. Susitikimo pradžioje visi dalyviai žaidė apšilimo žaidimus. Vėliau vyko edukacija „Kėdainių krašto knygiai“. Ją vedė Jadvyga Petrusevičienė, Kėdainių M. Daukšos bibliotekos vyr. bibliografė. Mokiniai sužinojo apie Kėdainių krašto lietuviškos knygos kūrėjus, jų nuveiktus darbus, klausėsi A. Kaminsko istorinės publicistinės poemos „Kėdainių kronikos“ ištraukų, susipažino su knygomis. Kiekvienas dalyvis įgytas žinias pasitikrino protmūšyje. Pralaimėjusių nebuvo, kadangi nugalėjo draugystė! Saldus prizas tik paskatino tolesnei aktyviai veiklai. 2 grupės merginų sukurta vaidybinė improvizacija „Pirštukų draugystės teatras” šventės dalyvius privertė susimąstyti, kokia svarbi žmogui ir gyvūnams yra draugystė ir kokia sunki vienatvė… Auklėtoja Audra Bitvinskienė pristatė grupės metraštį, kurį kaupė 30 metų. Kiek emocijų vaikams sukėlė fotografijos, kuriose – jų tėvai, tetos, broliai, sesės… Meninių dirbtuvių „Noriu į mėnulį” veiklos metu mokiniai sukūrė bendrą, ilgiausią piešinį-koliažą. Nuotaikingai nuteikia katinų įvairovė, spalvų gama ir pati darbo kompozicija. Džiugino vaikų kūrybiškumas, aktyvumas, malonus tarpusavio bendravimas ir pagalba draugui. Pasidžiaugę bendru darbu, nusprendėme, kad ir mes turime svajonių, tik reikia, kad jas kas nors išpildytų… Pamanėme, kad tai padarytų žvaigždės. Todėl kiekvienas surašėme savo slapčiausius norus ant spalvotų skritulių, pririšome prie oro baliono ir paleidome kilti į žvaigždes…
Auklėtojos Ilonos Krasauskienės vedamoje viktorinoje „Ką žinai apie mokyklą?” dauguma mokinių puikiai atsakė į klausimus, greitai atliko kūrybines užduotis. Vėliau mokinių laukė malonus siurprizas – „Muziejuko vaišės”. Refleksijos metu mokiniai džiaugėsi renginiu „Bendrystės vakaras” ir pageidavo, kad tai taptų mokyklos tradicija.
Mokytoja Dalia Kvederienė
Socialinė pedagogė Ligita Čepienė
2024 gegužė
ŠEIMOS SAVAITĖ
Gegužės 13–17 d. mokykloje vyko netradicinė savaitė „Aš ir mano šeima“, kurios metu visas dėmesys buvo skirtas šeimos temai.
Mokiniai atliko įvairias veiklas, susijusias su šeima: piešė, gamino darbelius iš popieriaus, molio, mokėsi dainelių, vaidino, žaidė žaidimus, suko ratelius, atliko mokomųjų dalykų užduotis, pojūčių kabinete žiūrėjo filmus ir, žinoma, daug galvojo apie brangiausius pasaulyje žmones bei patyrė daug gerų emocijų.
Gegužės 17 dieną savaitės veiklas vainikavo renginys „Šeimos sporto šventė“, į kurią susirinko gausus būrys visos mokyklos mokinių tėvelių. Kaip tik šią dieną pirmą kartą buvo minima Vaiko diena, todėl nieko nėra nuostabesnio, kaip praleisti šią dieną kartu su savo vaikais. Smagu buvo stebėti, kaip tėveliai stengėsi aktyviai dalyvauti sportinėse rungtyse ir komandiniuose žaidimuose. Vaikams sportuoti kartu su tėveliais buvo tikras džiaugsmas.
Taigi, šią dieną šventėme vaikystės šventę ir dovanojome džiaugsmą Vaikui ir vieni kitiems.
Mokytojos Janina Maliauskienė, Santa Vareikienė
2024 gegužė
ĮTRAUKUSIS FUTBOLAS
Gegužės 9 dieną mūsų mokyklos stadione vyko Kėdainių rajono įtraukiojo futbolo turnyras. Jame dalyvavo Akademijos ir Josvainių gimnazijų, Dotnuvos ir Labūnavos pagrindinių mokyklų bei dvi Kėdainių „Spindulio“ mokyklos komandos.
Pasibaigus turnyrui, paaiškėjo, kad pirmą vietą iškovojo Dotnuvos pagrindinės mokyklos komanda, antrą –„Spindulio“ 1 komanda, trečią – Josvainių gimnazijos komanda, ketvirtą – Akademijos gimnazijos komanda, penktą – „Spindulio“ 2 komanda, šeštą – Labūnavos pagrindinės mokyklos komanda.
Dalyvės buvo apdovanotos padėkomis, taurėmis, medaliais.
Turnyro metu vyko seminaras „Įtraukusis ugdymas per sportą. Futbolas – įtraukia ir sujungia“. Diskutuodami priėjome prie vieningos nuomonės, kad spec. poreikių mokinius yra lengviau integruoti į popamokinę veiklą ir renginius. Tikimės, kad šitas futbolo turnyras taps tradiciniu, vykdant įtraukųjį ugdymą per fizinį aktyvumą.
Mokytojai Rytis Šležys, Gintaras Čečkauskas
2024 gegužė
SPAUDOS ATGAVIMO, KALBOS IR KNYGOS DIENA MOKYKLOJE
Mokyklos bibliotekoje vyko renginys „Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos diena“, kuriame dalyvavo I–IV specialiųjų klasių mokiniai ir mokytoja. Kėdainių rajono savivaldybės Mikalojaus Daukšos viešosios bibliotekos Bibliografijos ir informacijos skyriaus Kraštotyros sektoriaus vyr. bibliografė Jadvyga Petrusevičienė apžvelgė lietuviškos spaudos kelią ir supažindino su naujais bibliotekos leidiniais.
Gegužės 7-oji – Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos diena. 1904 metais išsilaisvinome nuo lietuviškos spaudos draudimo. Numalšinusi 1863–1864 metų sukilimą, kuriuo norėta atkurti šalies valstybingumą, rusų valdžia pradėjo vykdyti mūsų krašto nutautinimo politiką. Viena carizmo priemonių prieš lietuvių kultūrą buvo mokyklų surusinimas, lotyniško raidyno uždraudimas ir „graždankos“ – rusiškų rašmenų – įvedimas.
Lietuvoje graždanka spausdinti leidiniai dėl stiprėjančio lietuvių tautinio judėjimo nepaplito. Nepaisant persekiojimų ir taikomų bausmių, gyventojai priešinosi draudimui, spauda leista užsienyje, ją platino knygnešiai, steigtos slaptos spaudos platinimo draugijos. Per visus spaudos draudimo metus lietuviškoji spauda ne mažėjo, o augo, daugėjo carizmui priešiškos literatūros. Aštuntajame bei devintajame dešimtmečiuose valdžios požiūriui į draudimą sušvelnėjus, išleisti keli legalūs leidiniai lotyniškomis raidėmis, tačiau neleidus leisti periodinių leidinių, jie publikuojami užsienyje – tokiu būdu dienos šviesą išvydo „Aušra“, „Varpas“, „Lietuviškasis balsas“, „Šviesa“ ir kiti spaudiniai.
Mokiniai susipažino su spaudos draudimo metais leistais spaudiniais bei žaidė žaidimą „Knygnešiai ir žandarai“.
Bibliotekininkė Kristina Malevičienė
2024 gegužė
AKCIJA „MES DAROM“
Penktadienį mūsų mokyklos mokiniai, dalyvaudami akcijoje „Mes darom“, paliko mokyklinius suolus ir kartu su mokytojais iškeliavo rinkti šiukšlių įvairiose Kėdainių miesto vietose: Babėnų šile ir karjero pakraščiuose, Skongalio gatvės poilsio zonoje, pakelėje link profilaktoriumo bei teritorijoje už mūsų mokyklos. Nors lankėmės kėdainiečių mėgstamose ir lankomose vietose, surinktų šiukšlių kiekis buvo labai gausus. Mokiniai ne tik rinko ir rūšiavo popieriaus, plastiko bei stiklo atliekas, bet ir pakartotinai dalį jų panaudojo: gamino darbelius iš antrinių žaliavų. Po akcijos mokiniai susirinko pasmaližiauti gaivinančių ledų ir aptarti savo veiklą, „medžiojant“ šiukšles.
Džiugu, jog akcijos metu mokiniai ne tik dirbo visuomenei naudingą darbą bei atliko pilietinę pareigą, bet ir stebėjo, kaip neatsakingas elgesys kenkia gamtai. Naujai įgyti įgūdžiai pravers visiems akcijos dalyviams, o noras būti dar draugiškesniems aplinkai tapo mūsų mokyklos bendruomenės gyvenimo dalimi.
Mokytojos Vaiva Siutilienė, Santa Vareikienė
2024 gegužė