„ERASMUS+“ PROJEKTAS
„C.H.A.N.G.E”
2018–2021
„ERASMUS+“ PROJEKTAS
,,C.H.A.N.G.E“ –
KŪRYBIŠKUMO IR SOCIALIZACIJOS UGDYMAS
TERAPIJOS METODAIS
Liepos 26–30 dienomis Kėdainių specialioji mokykla sėkmingai įgyvendino programos „Erasmus+“ mokyklų mainų partnerysčių projektą „Collaboration to Have Abilities as New Goals of Education“ (C.H.A.N.G.E). Į baigiamąjį tarptautinio projekto darbo ir mokymosi veiklų susitikimą Lietuvoje atvyko partneriai iš Lenkijos, Graikijos, Italijos, Rumunijos. Dėl pandemijos apribojimų Turkijos komanda projekto veiklose dalyvavo nuotoliniu būdu. Mokyklos komandą sudarė ne tik mokytojai, bet ir vyresnių klasių mokiniai, kurie bendradarbiaudami su projekto partneriais atliko praktines veiklas kūrybinėse dirbtuvėse.
Susitikimo metu projekto dalyviai susipažino su mokyklos edukacinėmis aplinkomis, poilsio zonomis mokiniams: ramybės oaze sveikos gyvensenos kabinete, pertraukų klase, veiklomis treniruoklių salėje, mokinių sveikatinimu: hidroterapija, relaksacija, kineziterapija, specialiosiomis fizinio ugdymo pratybomis, mokinių sveikatos stiprinimo programomis. Graikijos mokyklos direktorius Vasileios Pappas atkreipė dėmesį į geografijos ir biologijos kabineto meninį apipavidalinimą, istorijos kabineto autentiškumą. Mokytoją iš Italijos Sabiną Virdis sužavėjo mokyklos erdvių papuošimas dekoracijomis iš medžio. Projekto dalyviai išbandė interaktyvių grindų galimybes. Susipažino su šios interaktyvios priemonės pritaikymu specialiųjų poreikių mokiniams.
Darbo ir mokymosi veiklų metu projekto partneriams pristatytos vaizdinės mokyklos pedagogų sukurtos mokymo priemonės, pranešimai, supažindinantys su pedagoginiais terapijos metodais, praktikuojamais mūsų mokykloje: ,,Sensorinės integracijos terapija“, ,,Specialiųjų poreikių mokinių mokymosi motyvacijos, pageidaujamo elgesio ir teigiamų emocijų skatinimas, pasitelkiant vaizdumą per kalbos terapiją“, „Smėlio ir šviesos terapijos mokiniams, turintiems elgesio ir emocijų sutrikimų“, ,,Šešėlių teatras: mokinių saviraiškos ir charakterio perteikimas kuriant personažus“ ir kt.
Praktinių veiklų kūrybinėse dirbtuvėse metu dalyviai, taikydami PECS paveikslėlių metodą, mokėsi gaminti ,,Bendravimo pakabuką“, kuris naudojamas ugdant autizmo spektro sutrikimų turinčius vaikus ir mokinius, turinčius kalbos sutrikimų. Užsienio partneriams šią priemonę parengėme dviem kalbomis: lietuvių ir anglų. Tai skatino ir stiprino bendravimą tarp dalyvių.
Natūralios terapijos kūrybinėse dirbtuvėse mokiniai, bendradarbiaudami su projekto partneriais, gamino paukščius iš medžio plokštės, juos dekoravo įvairiomis spalvomis, iš vilnos, taikydami specialią technologiją, mokėsi velti gėlių žiedus. Visi džiaugėsi sukurtais originaliais darbais. Bendraudami ir bendradarbiaudami kartu sukūrė puikų projekto rezultatą – paveikslą ,,Vasara“, kuris papuoTarptautinio susitikimo metu buvo sukurta aplinka asmeniniam ir profesiniam tobulėjimui, draugiškų kultūrinių santykių puoselėjimui. Bendros veiklos suartino, paskatino pažinti kitus bei save, atrasti naujų potyrių, būti atviresniems kitai kultūrai.šė mokyklos aplinką. Projekte dalyvavę mokiniai Aurimas, Raminta teigė, kad tai geriausia jų atostogų diena, džiaugėsi galėję būti lygiaverčiais partneriais su projekto dalyviais.
Paskutinę dieną įvertintos ir aptartos projekto veiklos, įteikti sertifikatai. Reflektuodami projekto veiklą, užsienio šalių projekto partneriai teigė, kad įgijo patirties, ugdant autizmo spektro ir elgesio bei emocijų sutrikimų turinčius mokinius. Lenkijos projekto koordinatorė Monika Pęcak pažymėjo, kad mokykloje taikomos įdomios ir naudingos terapijos, padedančios šiems mokiniams lengviau integruotis, pažinti juos supantį pasaulį. Ji mano, kad šios terapijos tinka tiek specialiųjų poreikių mokiniams, tiek visiems mokiniams kaip motyvacijos skatinimo priemonė. Graikijos komandos vadovė Stamoulo Ntafouli teigė, kad tai puiki patirtis jai ir kolegoms. Išmokta naujų mokymo metodų. Neišdildomą įspūdį paliko kultūrinė programa: Birštone išbandyta Sebastiano Kneipo terapija, aplankyti gražiausi Lietuvos miestai Vilnius, Trakai, Klaipėda, Palanga, susipažinta su Kėdainių miesto istorija, kultūros paveldu.
Tarptautinio susitikimo metu buvo sukurta aplinka asmeniniam ir profesiniam tobulėjimui, draugiškų kultūrinių santykių puoselėjimui. Bendros veiklos suartino, paskatino pažinti kitus bei save, atrasti naujų potyrių, būti atviresniems kitai kultūrai.
IMPROVEMENT IN STUDENTS' BEHAVIOR AND EMOTIONAL STATE
Projekto koordinatorė Ingrida Jurevičienė, logopedė Rita Kairienė
2021 rugpjūtis
„ERASMUS+“ PROJEKTO
„COLLABORATION TO HAVE
ABILITIES AS NEW GOALS OF EDUCATION“ (C.H.A.N.G.E.) VEIKLOS LENKIJOJE
Organizuojant „Erasmus+“ mokyklų mainų partnerysčių projekto „Collaboration to Have Abilities as New Goals of Education“ (C.H.A.N.G.E.) darbo vizitą, birželio 7–11 d. partneriai susitiko Lenkijoje. Projekto veiklos vyko mišriu būdu. Į Ležajsko specialiąją mokyklą (SOSW) atvyko partneriai iš Rumunijos ir Italijos, o Lietuvos, Graikijos ir Turkijos pedagogai dalyvavo nuotoliniuose susitikimuose.
Virtualiame darbo vizite mūsų mokyklos komandai atstovavo direktorius Juozas Jančius, mokytojai Ingrida Jurevičienė, Gytis Sarapas, logopedė Rita Kairienė. Susitikimo atidaryme sveikinimo žodį tarė projekto koordinatorė Monika, mokyklos direktorius, miesto meras. Visus sujaudino nuoširdus mokinių koncertas ir miesto kultūros centro tautinio šokių kolektyvo pasirodymas.
Lenkijos komanda projekto dalyvius supažindino su šalies švietimo sistema, specialiuoju ugdymu, mokyklos bendruomene, edukacinėmis erdvėmis, terapiniu sodu.
Virtualiai lankėmės meno terapijos klasėse, karatė treniruotėje, žirgų terapijos užsiėmimuose. Dalyvavome praktiniuose mokymuose-seminare „A hand therapy – manual exercises – practical workshop of a hand therapy“, atlikome smulkiosios motorikos lavinimo pratimus, kuriuos pritaikysime, dirbdami su specialiųjų poreikių mokiniais. Stebėjome sensorinių žaidimų pamoką „Menas vaiko autisto pasaulyje“, susipažinome su autistiškų vaikų įtraukimo į komandinį darbą būdais per menines veiklas.
Ketvirtadienis buvo skirtas popiežiui Jonui Pauliui II, kurio vardu pavadinta projekte dalyvaujanti Lenkijos mokykla. Mokyklos mokiniai surengė šventinį koncertą, buvo rodomas filmas apie Jono Pauliaus II gyvenimą.
Birželio 11 dieną baigėsi nuotolinis „Erasmus+“ KA229 projekto ,,Collaboration to Have Abilities as New Goals of Education“ (C.H.A.N.G.E.) susitikimas. Mokyklos projekto komandos nariai dalyvavo virtualiuose mokymuose ir praktinėse veiklose, susipažino su Lenkijoje praktikuojamomis specialiojo ugdymo metodikomis, patobulino profesinę ir bendrąją kompetencijas. Šio vizito dalyviams įteikti sertifikatai. Projekto komandos nutarė liepos mėnesį susitikti Lietuvoje baigiamajam darbo vizitui.
Projekto koordinatorė Ingrida Jurevičienė, logopedė Rita Kairienė
2021 birželis
VIRTUALIOS „ERASMUS+“
PROJEKTO „COLLABORATION
TO HAVE ABILITIES AS NEW GOALS OF EDUCATION“ VEIKLOS RUMUNIJOJE
Gegužės 26–30 d. „Erasmus+“ mokyklų mainų partnerysčių projekto „Collaboration to Have Abilities as New Goals of Education“ (C.H.A.N.G.E.) partneriai susitiko virtualiose veiklose. Dėl užsitęsusios pandemijos pakeitus projekto veiklų grafiką, mainų vizitą perkėlėme į virtualią erdvę. Nuotolinis penkių dienų susitikimas organizuotas vietoj neįvykusio mainų vizito Rumunijoje. Tai buvo pirmasis rimtas išbandymas įgyvendinti projekto veiklas nuotoliniu būdu. Tačiau šis iššūkis atvėrė naujų galimybių ir tapo įrodymu, kad ir pandemijos metu įmanomas sklandus tarptautinis bendradarbiavimas bei tvarių partnerystės ryšių palaikymas.
Virtualių veiklų savaitėje dalyvavo mokiniai ir mokytojai iš Lenkijos, Rumunijos, Turkijos, Italijos, Graikijos bei Lietuvos. Mūsų mokyklos komandai atstovavau aš ir mokytoja Rita Žemgulienė, mokinės Raminta Staniulytė, Paulina Leškutė, Gabija Staniulytė ir Austėja Ambrazaitė. Nuotolinio bendradarbiavimo sklandumui užtikrinti dvi dienas mokiniai, pasiskirstę po dvi šalis, dirbo grupėse, kurių darbą moderavo Rumunijos mokytojai. Iš skirtingų šalių dalyvių sudarytose grupėse ugdytiniai atliko kūrybines dailės, muzikos, geografijos, rumunų kalbos, istorijos bei kultūros užduotis. Lietuvos – Rumunijos komandos dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse tema ,,Lietuvos – Rumunijos menas“. Ugdytiniai, susipažinę su Lietuvos ir Rumunijos šalių tautiniais motyvais, įvairių spalvų raštais dekoravo puodynes, lėkštes, rankšluosčius bei tautinius rūbus. Dienos rezultatas – virtuali mokinių darbų paroda. Kitą dieną veiklos vyko praktinių darbų dirbtuvėse. Mokiniai atliko ir pristatė daržininkystės-sodininkystės, maisto gaminimo, tekstilės rankdarbių, žaidimų, šokių bei konstravimo kūrybinius darbus, ,,WordArt“ programa kūrė piešinius su praktinius įgūdžius išreiškiančiais žodžiais. Refleksijos metu veiklos įvertintos lipdukais ant spalvotų balionų bei sukurtų aitvarų.
Projekto dalyviai virtualiai keliavo ir susipažino su Rumunijos CSEI Suceava mokyklos mokiniais, ugdymosi aplinkomis, pamokine bei neformalaus švietimo veikla, SIOP modeliu, mokant mokinius anglų kalbos, intervencinėmis strategijomis vaikų elgesio sutrikimams pašalinti, šalies švietimo sistema, specialiuoju ugdymu. Vėliau partnerių komandos buvo pakviestos į Campulung Moldovenesc specialiąją profesinio rengimo mokyklą. Ekskursijos metu dalyviai susipažino su mokykla, popamokine veikla, tradiciniais šios vietovės rumunų šokiais, muzika. Vėliau visi drauge keliavo po Bukovinos apylinkes. Aplankė Voroneto vienuolyną, koplyčią, Kiaušinių muziejų ,,Lucia Condrea“. Mokiniai liko sužavėti kiaušinių marginimo technika bei raštų įvairove.
Paskutinė „Erasmus+“ projekto ,,Collaboration to Have Abilities as New Goals of Education“ (C.H.A.N.G.E.) diena prasidėjo savaitės veiklų apžvalga, kurios metu prisiminėme gražiausias akimirkas. Atsisveikindami Rumunijos draugai parengė malonų ,,Kultūrinės mozaikos“ siurprizą. Mokiniai šoko Lenkijos, Lietuvos, Graikijos, Turkijos, Italijos bei Rumunijos tautinius šokius. Refleksijos metu projekto partneriai kūrė draugams atsisveikinimo žinutes ,,Padlet“ lentoje, dalyvavo vertinime ,,Mentimeter“ įrankiu, sertifikatų įteikimo ceremonijoje. Susitikimo metu buvo sukurta aplinka asmeniniam tobulėjimui ir mokymuisi, draugiškų kultūrinių santykių puoselėjimui. Bendros veiklos suartino, paskatino pažinti kitus bei save, atrasti naujų potyrių, būti atviresniems kitai kultūrai, kalbai.
Penkių dienų veiklos sukeltos į penkias virtualias knygas, kviečiu susipažinti.
Projekto koordinatorė Ingrida Jurevičienė
2021 birželis
VIRTUALŪS
KALĖDINIAI SUSITIKIMAI
Artėjant gražiausioms metų šventėms, „Erasmus+“ KA229 projekto ,,Collaboration to Have Abilities as New Goals of Education“ (C.H.A.N.G.E) koordinatoriai 2020 m. gruodžio 15 ir 16 d. organizavo dvi virtualias konferencijas. Nepaisant vyraujančios pandemijos, projektas vis dar įgyvendinamas, visos suplanuotos veiklos, renginiai persikėlė į internetinę erdvę. Interneto ir „Zoom“ programos siūlomų galimybių dėka susitikome su projekte dalyvaujančiais mokiniais ir mokytojais. Apie keturiasdešimt dalyvių iš Lenkijos, Graikijos, Italijos, Rumunijos, Turkijos ir Lietuvos prisijungė prie renginio iš ugdymo įstaigų ir namų. Mūsų mokyklos komanda, kuriai atstovavau aš, mokytoja Janina Dautartienė bei logopedės Aušra Stoškienė ir Rita Kairienė kartu su mokiniais Raminta Staniulyte, Rūta Prielaidaite ir Aurimu Budriu, pristatė savo šalies Kūčių ir Kalėdų šventinius patiekalus, gamino kalėdinius sausainių namukus ir mokė partnerius, kaip juos pasigaminti, pristatė darbelių ir sveikinimo atvirukų video su šventiniais linkėjimais kitų šalių draugams. Virtualaus susitikimo metu visi dalyviai stengėsi bendrauti anglų kalba: supažindino su savo šalių Kalėdų tradicijomis, papročiais, dekoracijomis bei puošybos elementais, šventiniais stalo patiekalais. Mokiniai savo gimtąja kalba dainavo dainas, žaidė kalėdinį žaidimą ,,Bingo“.
Virtualių susitikimų dėka galėjome įžvelgti Kalėdų šventės panašumus ir skirtumus. Buvimas visiems kartu leido pajusti šventinę dvasią ir pamiršti apie mūsų šalyse siaučiančią pandemiją.
Projekto koordinatorė Ingrida Jurevičienė
2020 gruodis
EMOCINIO INTELEKTO
UGDYMO PRAKTIKA
GRAIKIJOS MOKYKLOJE
Jau ketvirtą kartą trumpalaikiuose mokymuose susitiko „Erasmus+“ KA229 projekto „Collaboration to Have Abilities as New Goals of Education“ (C.H.A.N.G.E.) partneriai. Spalio 7–11 dienomis mūsų mokyklos atstovai – projekto koordinatorė Ingrida Jurevičienė, logopedė Aušra Stoškienė, mokytojas Gytis Sarapas dalyvavo Graikijoje, Kalampakos vidurinėje mokykloje organizuotuose teoriniuose-praktiniuose užsiėmimuose. Šios mokymo įstaigos pedagogai supažindino su bendradarbiavimo strategijų taikymu pamokose bei emocinio intelekto lavinimo svarba specialiųjų poreikių mokinių savijautai ir mokymosi rezultatams. Anglų kalbos mokytoja ir projekto koordinatorė Matina Ntafouli pristatė grupinio darbo organizavimo pamokoje patirtį. Sužinojome, kad siekiant kuo geriau užtikrinti mokinių individualius poreikius, Graikijos mokyklose praktikuojama dviejų pedagogų darbo toje pačioje pamokoje sistema: mokiniai sodinami grupelėmis, kurioms tą pačią temą mokytojai dėsto skirtingais lygiais, po to grupės bendradarbiauja, atlieka kolektyvines užduotis. Didelis dėmesys šioje mokykloje skiriamas mokinių, mokytojų bei tėvų emocinio intelekto lavinimui. Projekto partnerių komanda dalijosi emocinio intelekto, socialinių įgūdžių bei empatijos vystymo pratimais ir žaidimais, demonstravo vaizdo medžiagą. Pranešėjų gerąją patirtį pritaikysime savo mokinių ugdymo procese. Vizito Graikijoje metu buvo atkreiptas dėmesys į mokinių, turinčių autizmo spektro sutrikimų, gebėjimų komunikuoti, atpažinti jausmus ugdymą, kuriant ir panaudojant socialines istorijas. Lankydamiesi specialiojo ugdymo įstaigoje susipažinome su čia vykdomomis profesinio ugdymo kryptimis mokykloje įkurtose mokymo laboratorijose. Stebėjome, kaip teikiama individuali pagalba labai didelių specialiųjų poreikių turintiems mokiniams fizinio aktyvumo veiklose. Kartu su šioms mokyklos auklėtiniais tapytame paveiksle atsispindėjo projekto dalyvių ir vaikų emocijos. ,,Erasmus+“ projektai – ne tik nauja pedagoginė patirtis, bet ir kultūriniai mainai. Mus šiltai sutiko Kalampakos miesto meras, kuriam palikome ir dalelę Lietuvos – mūsų mokinių ir mokytojo Gyčio sukurtą šalies žemėlapį. Vizito Graikijoje metu susipažinome su šios šalies istorijos ir kultūros paveldu: aplankėme priešistorinę Dimini gyvenvietę, Athanasakio archeologijos muziejų Volos mieste, Heleninės kultūros muziejų Kalampakoje, Pelion kalnus... Didžiausią įspūdį paliko nepakartojami tarp žemės ir dangaus įsikūrę Meteorų vienuolynai, kuriuos galėjome stebėti tiesiog pro projekto organizatorių mokyklos langus... Džiaugiamės, kad bendraudami su projekto partneriais iš Turkijos, Rumunijos, Italijos, Lenkijos bei Graikijos patobulinome anglų kalbos žinias, išmokome keletą svarbiausių graikiškų žodžių.
Logopedė Aušra Stoškienė, projekto koordinatorė Ingrida Jurevičienė, mokytojas Gytis Sarapas
2019 spalis
„ERASMUS+“ PROJEKTO VIZITAS
ITALIJOJE
Balandžio 8–12 dienomis mokytojos Ingrida Jurevičienė ir Janina Dautartienė bei mokinės Monika Jagelavičiūtė bei Karolina Augaitė lankėsi Sardinijoje ─ Italijai priklausančioje Viduržemio jūros saloje.
Tai trečiasis mokymų susitikimas Decimomannu miestelyje Instituto Tecnico Statale ,,Enrico Mattei“ mokykloje pagal tarptautinį projektą „Collaboration to Have Abilities as New Goals of Education“ (C.H.A.N.G.E) 2018-1-PL01-KA229-050641_5. Į šį darbo vizitą atvyko 27 mokytojai ir 40 studentų iš Lenkijos, Turkijos, Italijos, Rumunijos, Graikijos ir Lietuvos. Projektinė veikla orientuota į specialiųjų poreikių mokinių ugdymo bei mokymo švietimo sistemų plėtimą, keičiantis gerąja darbo patirtimi. Pagrindiniai projekto prioritetai – naujų įgūdžių ir gebėjimų įgijimas įvairiose ugdymosi srityse bei socialinių įgūdžių stiprinimas.
Lankydamiesi mokykloje, bendravome su mokiniais ir mokytojais jų edukacinėse aplinkose, organizuotame seminare susipažinome su Italijos inkliuzinio švietimo sistema, ugdymo metodais. Italijoje visi specialiųjų poreikių vaikai ugdomi, juos integruojant į bendrojo lavinimo mokyklas. Šioje mokykloje mokosi 620 mokinių, 27 iš jų turi specialiųjų poreikių. Būtent šioje mokykloje projekto dalyviai įgyvendino bendras veiklas, atliko specialiųjų poreikių ir bendrojo lavinimo mokyklų mokinių bendrus kūrybinius darbus. Studentai ir mokytojai, pasiskirstę į komandas, dirbo skirtingose dirbtuvėse: teatro, muzikos, praktinių įgūdžių, kuriose kiekvienas turėjo atlikti savo užduotį. Projekto dalyviai gamino dekoracijas, mokėsi vaidmenų bei dainos teksto, susipažino su P. Pikaso ir L. Da Vinčio kūryba, remdamiesi jų pavyzdžiu, kūrė fotonuotraukų koliažus. Bendroje veikloje buvo sukurtos ir pristatytos keturios socialinės dramos: ,,Monos Lizos šypsena“, ,,Karalius Blingas“, ,,Liūdna istorija“, ,,Integracinis pyragas“. Mokiniai ir mokytojai buvo aktoriai, dainininkai, šokėjai, propaguojantys bendrąsias žmogaus vertybes: gerumą, dosnumą, pagarbą, toleranciją, pasitikėjimą ir ypač meilę. Šventinį renginį vainikavo bendra projekto dalyvių atliekama Christinos Aguileros daina „Beautiful“.
Bendradarbiavimas su partneriais buvo labai malonus, šiltas ir draugiškas. Patyrėme didelį Italijos projekto vadovių Sabinos Virdis ir Francescos Nioi rūpestį ir svetingumą. Diskutavome apie „Erasmus+“ projekto galimybes. Domėjomės Sardinijos salos, sardų kultūros paveldu ir istorija, susipažinome su dviejų tūkstančių metų istoriją turinčiu Kaljario miestu, ant kalno esančiu Saint Remy bastionu, vaikščiodami siaurutėmis gatvelėmis, aplankėme Castello istorinį senamiestį, Arkivyskupo rūmus, Santa Maria katedrą. Lankantis garsiajame Zuddas urve, Meana kalne, nuostabą kėlė unikalios milžiniškos olos, kuriose galima grožėtis nuostabiais įvairių formų ir raštų stalagmitais ir stalaktitais. Saloje gausu statinių iš akmens, kurie pastatyti iki 730 metų prieš Kristų ir šiuo metu yra įtraukti į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą. Keliaudami grožėjomės nuostabia salos gamta: žydinčiais mimozų sodais, kalnais, ežerų pakrantėmis vaikštinėjančiais flamingais, turkio spalvos jūra bei balto smėlio paplūdimiais.
Atsisveikinimo vakarienė vyko „Su Cumbidu“ restorane. Šeimininkai mus stebino savo nacionaliniais patiekalais, ypatingai šilta ir jaukia atmosfera. Turėjome galimybių artimiau susipažinti, pabendrauti ir aptarti visos savaitės įspūdžius. Projekto dalyviams buvo įteikti sertifikatai bei atminimo dovanėlės. Šis vizitas buvo labai įdomus ir naudingas: darbinė patirtis
Italijos mokykloje, kontaktai su užsienio kolegomis, šalies kultūros pažinimas. Patobulinti kalbiniai įgūdžiai atskleidė naujų kultūrinių ir pedagoginės veiklos potyrių bei galimybių.
Šis projektas remiamas Europos Komisijos, finansuojamas „Erasmus+“ programos lėšomis, kuriomis administruoja Lietuvos Respublikos Švietimo mainų paramos fondas.
Projekto koordinatorė Ingrida Jurevičienė, mokytoja Janina Dautartienė
2019 balandis
GEROSIOS DARBO PRAKTIKOS
MAINAI STAMBULE
Kovo 4–8 dienomis didžiausiame Turkijos mieste Stambule įvyko antrasis „Erasmus+“ KA2 projekto „Collaboration to Have Abilities as New Goals of Education“ (C.H.A.N.G.E.) partnerių darbo ir mokymų susitikimas, kuriame dalyvavo mokyklos projekto komandos nariai: direktorius Juozas Jančius, mokytoja Ingrida Jurevičienė ir logopedė Rita Kairienė. Vizito Turkijoje tikslas – naujų specialiųjų poreikių mokinių ugdymo idėjų, darbo būdų bei metodų paieška, keitimasis gerosios darbo praktikos pavyzdžiais.
Pirmąją dieną projekto dalyvius labai nuoširdžiai ir šiltai sutiko Kazim Beyaz specialiojo ugdymo profesinės mokyklos mokiniai bei mokytojai. Sveikinimo žodį tarė šalies nacionalinis švietimo vadovas Emin Čikrikči. Po nuostabaus mokinių koncerto vyko Turkijos švietimo sistemos bei mokyklos edukacinių aplinkų pristatymai. Mokymų dalyviai apžiūrėjo muzikos, IKT kabinetus, sporto salę, metalo apdirbimo, audimo dirbtuves, meno ir augalų terapijos erdves, valgyklą, bendravo su mokytojais. Didelį susidomėjimą užsienio šalių pedagogams sukėlė Turkijos specialiojo ugdymo sistema bei metodai, formuojantys teigiamą jaunuolių elgesį. Projekto partneriai supažindino su mokinių elgesio valdymo sistema bei priemonėmis savo mokyklose. Koordinatorė Ingrida Jurevičienė pristatė emocijų ir elgesio valdymo metodą „Pikti balionai“, kuris buvo praktiškai taikytas mūsų mokyklos 1–4 specialiosiose klasėse.
Praktinių mokymų metu dalyvavome Turkijos kolegų atvirose veiklose bei užsiėmimuose. Stebėjome virimo bei kepimo veiklose aktyviai dalyvaujančius mokinius, kurie gamino turkiškus valgius: Tarhana sriubą bei įdarytus baklažanus Karniyarik, žavėjomės mokinių praktiniais gebėjimais bei įgūdžiais, ruošiant patiekalus.
Rankdarbių pamokose pedagogė pristatė meno dirbinius iš įvairiaspalvių akmenėlių ir mineralų. Naudodami smulkius karoliukus, projekto dalyviai kartu su mokiniais gamino dekoratyvinį medelį.
Lankydamiesi mini spaustuvės dirbtuvėse, mokytojai stebėjo mokinių darbą, kuriant ir atspaudžiant projekto logotipą ant marškinėlių, kepurių bei puodelių. Partneriai iš užsienio šalių išbandė spausdinimo prietaisų galimybes. Šios technologijos sužavėjo daugelį dalyvių, kurie ateityje planuoja pritaikyti jas savo mokyklose. Jaunuoliai patyrė daug teigiamų emocijų, stebėdami jų gaminiais pasipuošusius koordinatorius.
Projektas skirtas ne tik mokytojų profesinių gebėjimų tobulinimui, bet ir žinių apie kitų šalių etninį, istorinį palikimą gilinimui. Vizito metu susipažinome su Turkijos kultūros ir istorijos paveldu. Neišdildomą įspūdį ir malonius jausmus paliko plaukiojimas laivu Bosforo sąsiauriu, nepaprasto grožio Mėlynoji mečetė, Sofijos soboras, Topkapi rūmai, Yerebatan vandens talpykla.
Tai buvo rezultatyvi, kupina naujų atradimų savaitė. Projekto metu patobulinome savo profesines kompetencijas, įgijome gerosios praktikos patirties, organizuojant darbinę SUP vaikų veiklą, pagerinome užsienio kalbų įgūdžius bei bendradarbiavimą komandose su užsienio partneriais.
Projekto koordinatorė Ingrida Jurevičienė, logopedė Rita Kairienė
2019 kovas
PROJEKTO
,,COLLABORATION TO HAVE
ABILITIES AS NEW GOALS OF EDUCATION“ (C.H.A.N.G.E.) DARBO VIZITAS LENKIJOJE
Šiltas ir saulėtas ruduo pasitiko Lietuvos, Turkijos, Graikijos, Italijos ir Rumunijos partnerius Lenkijoje. Lapkričio 7–9 dienomis Ležajsko specialiojoje mokykloje vyko pirmasis ,,Erasmus+“ projekto ,,Collaboration to Have Abilities as New Goals of Education“ (C.H.A.N.G.E.) darbo grupės susitikimas. Jame dalyvavo projekto darbo grupės nariai Ingrida Jurevičienė ir Gytis Sarapas.
Šventinis sutikimas vyko mokyklos kiemelyje. Direktorė B. Garbacka bei miestelio seniūnas pasveikino projekto dalyvius, o mokiniai sutiko su dainomis ir šokiais. Projekto vadovė M. Pecak supažindino su mokyklos bendruomene bei ugdymosi aplinkomis, sudarė galimybę pabendrauti, padiskutuoti su mokyklos pedagogais bei mokiniais.
Po pietų projekto darbo grupė susirinko į logotipo rinkimus. Kiekviena šalis pristatė po du mokinių sukurtus logotipus. Slaptu balsavimu nugalėjo šeimininkų logotipas: pas projekto dalyvius keliaujantis automobilis.
Šio susitikimo metu turėjome galimybę susipažinti su šios šalies kultūros paveldu ir aplankyti įspūdingo grožio baziliką. Miestelio gyventojai didžiuojasi turėdami gražiausią bažnyčią Lenkijoje.
Kitą vizito darbo dieną lankėmės mokyklos pastate, kuriame mokosi autizmo spektro sutrikimų turintys ugdytiniai. Turėjome galimybę susipažinti su ikimokyklinio ugdymo sistema. Stebėjome vaikų menines, smulkiosios motorikos tobulinimo, maisto gaminimo, sporto ir kitas veiklas.
Darbo grupė aptarė projekto įgyvendinimo planą ir suderino tolesnius veiksmus: atsakomybių pasiskirstymą tarp šalių, numatė konkrečias vizitų datas, aptarė projektinės veiklos viešinimo bei sklaidos būdus, vertinimo etapus. Pedagogės D. Zych ir A. Burek pristatė profesorės M. Bogdanowicz edukacinę programą ,,Good Beginning Method“, pademonstravo darbo būdus, pateikė praktinių pavyzdžių. Taip pat pristatyta geroji mokinių elgesio koregavimo programos ,,First aid kit of emotional help“ patirtis. Susitikimo metu aš supažindinau su „eTwinning“ programos privalumais, „Twinspace“ viešinimo galimybėmis, vedžiau praktinius mokymus ,,eTwinning“ naudojimo įrankiai“. Siekiant, kad tarp „C.H.A.N.G.E.“ projekto dalyvių vyktų aktyvus ir glaudus bendravimas bei bendradarbiavimas, nusprendėme projektą užregistruoti „eTwinning“ portale.
Daug naujų įgūdžių, įspūdžių ir geros nuotaikos išsivežė partneriai į savo mokyklas. Įgyta patirtis paskatins įgyvendinti naujas idėjas.
Projekto koordinatorė Ingrida Jurevičienė
2018 lapkritis
KŪRĖME ,,ERASMUS+“ PROJEKTO ,,C.H.A.N.G.E.“ LOGOTIPĄ
Startavus tarptautiniam „Erasmus+” projektui ,,Collaboration to Have Abilities as New Goals of Education“ (C.H.A.N.G.E.), spalio mėnesį mokyklos bendruomenė buvo pakviesta dalyvauti projekto idėją atspindinčio logotipo kūrime. Susipažinę su šio grafinio elemento rengimo taisyklėmis, projekte dalyvaujančių šalių vėliavomis, mokiniai įsitraukė į turiningą kūrybos procesą. Padedami mokytojų, klasių bei būrelių vadovų, jie sukūrė apie 50 darbų. Spalio pabaigoje konkursui pristatyti 31 autoriaus logotipai, kurie buvo eksponuojami mokytojų kambaryje. Mokyklos bendruomenė aktyviai balsavo renkant informatyviausią, meniškiausią ir originaliausią logotipą. Vykdami į pirmąjį projekto partnerių darbo vizitą Lenkijoje, mokytojai Ingrida Jurevičienė ir Gytis Sarapas išsivežė daugiausiai balsų surinkusius Is klasės mokinės Ingridos Šulinskaitės ir 6 L klasės mokinio Arvydo Stankevičiaus logotipus, kurie dalyvavo tarptautiniame konkurse. Visi logotipus kūrę mokiniai apdovanoti padėkos raštais, klasėms įteiktos simbolinės dovanėlės.
Projekto grupės narė Aušra Stoškienė
2018 lapkritis
TARPTAUTINIS BENDRADARBIAVIMAS
PROJEKTE
,,COLLABORATION TO HAVE ABILITIES AS NEW GOALS OF EDUCATION“ (C.H.A.N.G.E.)
Nuo rugsėjo mėnesio pradėtas įgyvendinti Europos Sąjungos lėšomis finansuojamas 2-jų metų trukmės tarptautinis „Erasmus+“ mokyklų mainų partnerysčių projektas ,,Collaboration to Have Abilities as New Goals of Education“ (C.H.A.N.G.E.), kuris į vieną komandą subūrė šešias šalis: Lenkiją, Turkiją, Italiją, Rumuniją, Graikiją ir Lietuvą. Jo pagrindinė idėja – mokinių socialinė integracija. Projektu siekiama skatinti mokytojus ieškoti naujų specialiųjų poreikių mokinių ugdymo idėjų, darbo būdų bei metodų. Keičiantis gerosios darbo praktikos pavyzdžiais, daug dėmesio bus skiriama mokinių elgesio ir emocijų problemoms spręsti, tobulinti ir skatinti visus specialiųjų poreikių vaikų gebėjimus – pažinimo, kalbos, psichomotorinius, socialinius bei praktinius įgūdžius, informacinių komunikacinių technologijų valdymą. Mokiniai ir mokytojai susipažins su šalių kultūra ir istoriniu paveldu.
Lapkričio 6–10 dienomis projekto grupės nariai vyksta į pirmąjį darbo vizitą Lenkijoje.
Projekto koordinatorė Ingrida Jurevičienė
2018 spalis
2017–2019
„ERASMUS+“ PROJEKTAS
„I AM HERE, TOO!”
BAIGIAMASIS „ERASMUS+“
PROJEKTO PARTNERIŲ VIZITAS TURKIJOJE
Spalio 28–30 dienomis Turkijoje, Mersino miesto Inonu pagrindinėje mokykloje vyko baigiamasis „Erasmus+” KA2 strateginių mokyklų partnerysčių programos daugiašalio projekto „I am here, too!“ partnerių susitikimas. Mūsų mokyklą atstovavo projekto koordinatorė Oksana Nečajeva ir mokytoja Ingrida Jurevičienė. Šis projektas skirtas specialiųjų poreikių mokiniams bei orientuotas į meninės, socialinių įgūdžių bei sveikatos stiprinimo ugdymą. Jo metu pagrindinis dėmesys buvo skiriamas mokytojų skatinimui ieškoti naujų specialiųjų poreikių mokinių ugdymo idėjų, darbo būdų bei metodų.
Susitikimo metu buvo pristatyti projekto rezultatai, aptartos įgyvendintos veiklos bei pasidalyta gerąja patirtimi – išmoktomis pamokomis, akcentuojant projekto sėkmes. Per dvejus projekto vykdymo metus, bendradarbiaujant su mokytojais iš Turkijos, Graikijos, Portugalijos, Italijos ir Lenkijos, įvyko šeši mokomųjų veiklų vizitai, kuriuose dalyvavo 50 mokinių ir 50 mokytojų. Projekte dalyvaujančios mokyklos apibendrino savo šalių veiklas ir aktyvaus mokymosi metodus. Lenkijos mokykla pristatė „Tomatis“ ir Batti Strauss metodus, Portugalijoje dalyviai iliustravo knygą „Mano svajonė”, Italijoje mokiniai dalyvavo užsiėmimuose „Muzikos integracija technologijų pamokose“, kurių metu, dirbdami grupėse ir individualiai, vaikai išbandė skirtingas lipdymo technikas, tradiciniais itališkais raštais puošė savo sukurtus gaminius bei juos eksponavo mokyklos ir miesto erdvėse. Kėdainių specialiojoje mokykloje organizuota paskaita „Mandalos terapija ir jos poveikis vaikams“. Mokiniai, bendradarbiaudami komandoje, mokyklos žaidimų aikštelėje sukūrė didžiulę mandalą iš gamtinių medžiagų. Graikijoje partneriai organizavo baigiamąjį koncertą, kurio metu partneriai dainavo savo šalies dainas bei bendrą projekto dainą. Susitikimo metu koordinatorė Oksana Nečajeva apibendrino Kėdainių specialiojoje mokykloje atliktas ir įgyvendintas veiklas, pasidžiaugė gražiais ir nuoširdžiais bendradarbiavimo santykiais su užsienio partneriais. Mokytoja Ingrida Jurevičienė pristatė dvejų metų mokinių projektinės veiklos darbą – video medžiagą ,,National plant of Lithuania – rūta“. Tarptautinio vizito metu dalyviai susitiko su Mersino miesto meru bei Švietimo departamento direktoriumi. Pedagogai diskusijų metu domėjosi Turkijos švietimo naujovėmis, aptarė savo šalių ugdymo sistemų panašumus bei skirtumus.
Lankantis Turkijoje, spalio 29 dieną šalis šventė Respublikos dieną. Visiems projekto dalyviams teko garbė dalyvauti miesto šventinėje ceremonijoje. Partneriai žavėjosi tautiniais šokiais, dainomis, iškilmingais mokinių paradais.
Malonius įspūdžius paliko ekskursijos. Turkijos projekto komanda pedagogus supažindino su Mersino regiono kultūros paveldu. Dalyviai lankėsi miesto Ulu Cami Didžiojoje mečetėje, Asthma Cave urvuose, karinio jūrų laivyno muziejuje.
Dalyvavimas dvejų metų projekto veiklose mokytojams ir mokiniams buvo galimybė pažinti kitas kultūras ir praplėsti savo akiratį. Bendravimas, bendros veiklos visus suartino, todėl nelengva buvo išsiskirti. Tikimės ateityje tęsti draugystę, kuriant naujus projektus.
Projektas yra remiamas Europos Komisijos, finansuojamos ,,Erasmus+“ programos lėšomis, kurias administruoja Lietuvos Respublikos Švietimo mainų paramos fondas.
Koordinatorė Oksana Nečajeva, mokytoja Ingrida Jurevičienė
2019 lapkritis
SUP MOKINIŲ
INTEGRACIJA MUZIKOJE
Spalio 7–11 dienomis Graikijos saloje, Kretoje, įvyko šeštasis tarptautinio „Erasmus+“ projekto „I am here, too!“ partnerių susitikimas, kurio tikslas – integruoti skirtingų šalių SUP mokinius bendrai dainai anglų kalba.
Pirmąją vizito dieną mus pasitiko berniukai su gitaromis, tradicinėmis dainomis, o merginos pakvietė kartu šokti nuotaikingą šokį. Kiekvienos šalies atstovai prisistatė mokyklos bendruomenei, pasakodami apie save ir savo mokyklą, mėgstamiausias veiklas. Šie pristatymai „Music school Therisou“ mokyklos mokiniams leido geriau pažinti svečius. „Baltos nedidelės klasės, platūs koridoriai, daug projektinės veiklos nuotraukų su besišypsančiais mokiniais, pro mokyklos langą matoma jūra“, – savo mintis išreiškė Paulina Leškutė, 6 klasės mokinė.
Visos šalys atliko namų darbus: klausėsi graikų kurtų melodijų ir mokėsi dainų žodžių. „Pirmą kartą išgirdus dainas, jos atrodė labai sudėtingos, neįprastos. Į repeticiją ėjome su baime, kurią greitai išsklaidė draugiškos mokinių šypsenos, palaikymas, nuoširdus bendravimas. Anny, pasinaudodama telefono vertėju, padėjo man suprasti mokytojos skirtą užduotį. Tad repeticija vyko sklandžiai, įdomiai, nors man viskas buvo nauja ir netikėta“, – įspūdžiais dalijosi 7 klasės mokinė Gabija Staniulytė.
„Seminaro „Inkliuzinis SUP mokinių ugdymas muzikos mokykloje“ metu turėjome galimybes susipažinti su šios mokyklos mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo ypatumais, stebėti vieno mokinio pasiekimų rezultatus. Lavėjant muzikiniams įgūdžiams, nuosekliai mažinama pagalba mokiniui, jis jaučiasi pilnavertis mokyklos bendruomenės narys“, – mintis dėstė mokytoja Janina Dautartienė.
„Labai didžiuojuosi savo mokinėmis Gabija Staniulyte ir Paulina Leškute, išraiškingai, drąsiai, emocingai atlikusiomis lietuvių liaudies dainą „Pelėda“, sudainavusiomis bendrą dainą chore ir nepabūgusiomis didžiosios teatro scenos“, – mokinėmis džiaugėsi mokytoja Vaiva Siutilienė.
Choro mokytoja Alexandra Koreli buvo sužavėta šauniais, imliais mokiniais ir puikiai sudainuota bendra choro daina.
Išvykę ne tik dirbome, bet susipažinome su Kretos salos miesto Chania senamiesčiu, įspūdingu švyturiu bei apylinkėmis, 3000 metų senumo alyvmedžiu, ragavome tradicinius graikiškus patiekalus.
Grįžome pilnos neišdildomų įspūdžių, naujų patirčių ir emocijų.
Mokytojos Vaiva Siutilienė ir Janina Dautartienė
2019 spalis
„AŠ ESU ČIA!“ PROJEKTO
DALYVIŲ SUSITIKIMAS
Besibaigianti gegužė sukvietė į penktąjį „Erasmus+“ KA2 projekto „Aš esu čia!“ partnerių susitikimą, kuris vyko Portugalijos saloje Madeiroje. Susirinkome iš skirtingų Europos kampelių: Lietuvos, Lenkijos, Graikijos, Turkijos ir Italijos į Escola Básica e Secundária Dr. Ângelo Augusto da Silva mokyklą.
Nuo pirmos dienos prasidėjo intensyvus darbas. Mokyklos šeimininkai pristatė savo mokyklą, supažindino su neįgalių vaikų ugdymo galimybėmis Madeiroje ir Portugalijoje. Skirtingų gebėjimų ir ugdymosi poreikių turintys mokiniai kartu su draugais pristatė savo mokyklą, šalį, jos klimatą, kultūrą, lankytinas vietas. Susitikimo metu kiekviena šalis partnerė pristatė savo namų darbus. Kiekvienoje mokykloje mokiniai kalbėjosi apie svajones, skambant muzikai piešė savo svajonę. Iš eksponuojamų piešinių balsavimo būdu mokiniai išrinko 5 gražiausius, kurie pateks į projekto knygą. Projekto dalyviai supažindino visus susirinkusius su savo šalies tautiniais drabužiais ir šokiais. „Man labai patiko lietuvių liaudies šokis „Oira“. Jis juokingas ir smagus“, – džiaugėsi Escola Básica e Secundária Dr. Ângelo Augusto da Silva mokyklos mokinė Carla Beatriz. „Smagu, kad galėjome pasimokyti šokti skirtingų šalių šokius“ – pritarė mokinys Michał iš Lenkijos, Rybniko miesto.
Visi susidomėję stebėjo Kėdainių specialiosios mokyklos „Mažojo teatro“ spektaklio „Voro vestuvės“ vaizdo įrašą. Kuriant šį muzikinį spektaklį panaudotas Batti Strauss metodas, kurį mokymuose Lenkijoje, projekto „Aš esu čia!“ metu, įvaldė mokytojos Daina Jonavičienė ir Janina Dautartienė.
„Labai smagu, kad mokyklai suteikiamos galimybės ugdymo procesą perkeltį į kitas erdves, tokias, kaip vandenynas: mokytis plaukti, nardyti, buriuoti, irstytis irklente, baidare. Kaip mokinys džiaugiausi pamoka vandenyne!“ – mintimis dalinosi Kėdainių specialiosios mokyklos mokytoja Vaiva Siutilienė. O mokytoja Daina Jonavičienė pasidžiaugė kita organizuota veikla: „Buvo gražu žiūrėti, kaip visi projekto dalyviai nešini telefonais, fotoaparatais botanikos sode stebėjo, aptarinėjo fotografavo išskirtinius augalus ir gėles, bandė surasti ir atpažinti savo šalyje augančius augalus. Grįžę į mokyklą rengė užfiksuotų kadrų pristatymus.“
„Įdomi mokyklos aplinka, didelės erdvės, esančios lauke, po stogu, kur mokiniai praleidžia pertraukas kalbėdami, žaisdami, būdami kartu. Matyti, kad visi mokiniai labai draugiški, šilti, palaiko vieni kitus“, – pastebėjimais dalijosi 7 klasės mokinė Evelina. O aštuntokė Raminta pasakojo, kad susirado draugų iš kitų šalių, su kuriais tikisi palaikyti santykius elektroninėje erdvėje.
Paskutinę dieną, stebėdami mokinių pasirodymus, dalyvaudami masinėje zumbos pamokoje, mokykloje paminėjome tarptautinę vaikų gynimo dieną
Iš kelionės parsivežėme begalę įspūdžių, minčių, idėjų, užduočių tolesniems darbams.
Mokytojos Vaiva Siutilienė, Daina Jonavičienė
2019 birželis
„ERASMUS+“ PROJEKTO
,,I AM HERE, TOO!“
DALYVIŲ SUSITIKIMAS LIETUVOJE
Su pirmaisiais krintančiais rudens lapais į susitikimą mūsų mokykloje susirinko projekto „Erasmus+“ KA2 projekto „Aš esu čia!” partneriai iš Graikijos, Lenkijos, Italijos, Turkijos ir Portugalijos.
Pirmoji susitikimo diena prasidėjo Vilniuje. Ekskursijos metu svečiai turėjo galimybę pasigėrėti pastatų didingumu bei nepakartojamomis panoramomis, lankėsi Katedros aikštėje, ištaiginguosiuose Prezidentūros rūmuose, Vilniaus universitete bei jo nuostabiame renesansiniame Alumnato kiemelyje, aplankė miesto širdį – Rotušės aikštę, stebuklingu Švč. Mergelės paveikslu garsėjančius Aušros vartus, pasigrožėjo viena už kitą ištaigingesnėmis bažnyčiomis.
Po pietų aplankyta istorinė Lietuvos sostinė – Trakai. Čia pabuvojo Vytauto Didžiojo laikais statytoje pilyje, pasivaikščiojo po totorių ir karaimų kultūra alsuojantį senamiestį.
Kitos dienos rytas prasidėjo susitikimu su Kėdainių rajono savivaldybės meru Sauliumi Grinkevičiumi. Šiltas mero pasveikinimas ir nuoširdus bendravimas paskatino svečius diskusijoms. Pasigrožėję rudeniniais miesto vaizdais svečiai atvyko į mokyklą, kur buvo sutikti su lietuviška juoda duona ir druska, į salę žengė pro tautinių juostų „tiltą“. Projekto dalyvius pradžiugino muzikos mokytojo ir pradinių klasių mokinių sukurta muzikinė improvizacija, liaudies šokis ,,Kepurinė“, mokyklos teatro spektaklis „Zylutė ir burtininkas“. Atvykusius svečius pasveikino mokyklos direktorius Juozas Jančius ir projekto koordinatorė Oksana Nečajeva. Vėliau svečiai susipažino su mokyklos edukacinėmis aplinkomis. Mokytojas Rytis Šležys projekto dalyviams pristatė mokyklos sportinius pasiekimus bei Specialiosios olimpiados žiemos sporto šaką „Grindų ritulį”. Visi dalyviai mokėsi atlikti šios sporto šakos testus. Vėliau vyko draugiškas stalo teniso turnyras. Nugalėtojomis tapo mūsų mokyklos, Graikijos ir Turkijos komandos.
Kitą dieną vadovaujami mokytojų Gyčio Sarapo bei Žydrės Špečkauskienės mokiniai kūrė mandalą iš gamtinių medžiagų. Kūrybinis darbas nustebino dalyvius spalvų gausa ir ornamentais.
Viešėdami Lietuvoje svečiai aplankė Anykščius. Autentiškoje troboje svečiai susipažino su duonos keliu: nuo rugių sėjos iki duonos riekės. Kiekvieną tarsi namiškį maloniai sutikusi ir už stalo pasodinusi gaspadinė papasakojo apie rugių sėjimą, kūlimą, malimą, duonos raugimą ir užmaišymą. Projekto dalyviai sužinojo apie senolių duonos kepimo ir pagerbimo papročius, ritualus, šeimos tradicijas, susipažino su senoviniais buities rakandais. Gaspadinės paraginti kiekvienos šalies atstovai dainavo dainas iš savo folkloro.
Viešėdami kaimo sodyboje svečiai turėjo galimybę patys suformuoti ir duonkepėje išsikepti duonos kepalėlius. Kol jie kepė, dalyviai aplankė Arklio muziejų, skanavo kaimiškų vaišių. Dalyvius sudomino apverstas namas, kuriame visi mėgavosi naujais, neįprastais potyriais, pasivaikščiojo medžių lajų taku, grožėjosi Šventosios upe, aplinkiniais miškais, Anykščių bažnyčios bokštais.
Paskutinę projektinės savaitės dieną svečiai aplankė Krekenavos regioninį parką: lankytojų centre susipažino su ekspozicijomis, stebėjo natūralioje aplinkoje gyvenančius stumbrus.
Daug naujų įgūdžių, įspūdžių ir geros nuotaikos išsivežė partneriai į savo mokyklas, o mes lauksime susitikimų kitose šalyse.
Mokytojai Ingrida Jurevičienė, Gytis Sarapas, Vaiva Siutilienė
2018 spalis
„ERASMUS+“ PROJEKTO „I AM HERE, TOO!“
PARTNERIŲ SUSITIKIMAS LENKIJOJE
Balandžio 16–20 dienomis mokyklos komanda – mokytojos Janina ir Daina bei mokinės Gabija ir Vaida – dalyvavo „Erasmus+“ projekto „I am here, too!” veiklose Lenkijoje, Rybnik mieste. Pirmąją dieną visus projekto partnerius pasitiko Rybnik specialiosios mokyklos bendruomenė. Po trumpo šeimininkų koncerto kiekviena komanda pristatė savo šalį ir mokyklą. Po pietų prasidėjo įvairios veiklos: mokiniai gamino darbelius iš popieriaus, molio, vilnos, medienos, kartu su bendraamžiais sportavo.
Antrąją dieną toliau vyko darbas įvairiose grupėse. Susipažinome ir išbandėme „Batti Strauss“ muzikos mokymo metodą, kuriuo likome sužavėti. Mokiniai mokėsi dekoruoti dekupažo technika, o mokytojams buvo pristatytas „Tomatis“ metodas ir bioterapija, kurie naudojami mokinių specialiųjų funkcijų korekcijai. Po pietų visos šalys pristatė savo namų darbus: naudodami pantomimos elementus, vaidino įvairias kasdienes socialines situacijas. Mūsų mokyklos komanda pristatė dvi situacijas „Atliekų rūšiavimas“, „Kavinėje“.
Trečioji diena prasidėjo kelione į Krokuvą. Aplankėme senamiestį, Vavelio pilį, neseniai pastatytą moterų vienuolyną. Kitą dieną keliavome į kalnuotąją Lenkijos pusę – Beskidų kalnų grupę, kuri sudaro šiaurinį Karpatų kalnų lanką. Koniakow miestelyje dalyvavome edukacinėje programoje, susipažinome, kaip auginamos avys kalnuose, gaminome sūrį iš avių pieno. Paskutinę viešnagės dieną mokiniai išbandė žirgų terapiją, pasodino projekto „I am here, too!” medį. Gavę sertifikatus, atsisveikinome su projekto partneriais.
Šios kelionės metu mokiniai bendravo su bendraamžiais iš kitų šalių, dalyvavo bendrose veiklose, patyrė daug naujų įspūdžių ir teigiamų emocijų.
Mokytojos Janina Dautartienė, Daina Jonavičienė
2018 balandis
ANTRASIS PROJEKTO
„ERASMUS+“ „I AM HERE, TOO!“
DALYVIŲ SUSITIKIMAS SICILIJOJE
Įgyvendinant „Erasmus+“ tarptautinį daugiašalės partnerystės projektą „I am here, too”, kuriame dalyvauja šešios šalys: Lietuva, Turkija, Lenkija, Portugalija, Graikija ir Italija, kovo 4–9 dienomis vyko antrasis partnerių susitikimas. Šį kartą – įspūdingoje antikinėje Sicilijoje, į kurią vyko draugiška Kėdainių specialiosios mokyklos komanda: informacinių technologijų mokytoja Vaiva Siutilienė, technologijų mokytojas Gytis Sarapas ir du 9 klasės mokiniai Gediminas Bagušis ir Paulius Kalėda.
Pagrindinis vizito tikslas buvo mokymai mokiniams ir mokytojams. Susitikimo metu buvo tobulinamos užsienio kalbos žinios, bendravimo bei bendradarbiavimo įgūdžiai. Mokytojams pristatyta interneto svetainė http://nlvm.usu.edu , pasidalyta gerąja darbo su specialiųjų poreikių mokiniais patirtimi.
Visos šalys parengė filmuotus namų darbus „Muzikos integracija matematikos pamokose”, kurių metu buvo supažindinta su projekte dalyvaujančiomis mokyklomis, ugdymosi aplinka, mokiniais ir mokytojais. Kiekvienos šalies jaunieji susitikimo dalyviai atsivežė darbelių, mokė savo naujus draugus juos pasigaminti. Padėti susikalbėti su kitų šalių vaikais jiems nereikėjo. Jei nesuprasdavo vieni kitų, į pagalbą pasitelkdavo gestų kalbą arba mobiliųjų telefonų vertimo funkciją.
Sicilijos mokyklos „Instituto istruzione superior ranato guttuso milazzo” mokiniai praktiškai pristatė keramikos dirbinių formavimo ir apipavidalinimo būdus. Dirbdami grupėse ir individualiai vaikai išbandė skirtingas lipdymo technikas, tradiciniais Italijos raštais puošė savo sukurtus gaminius, kuriuos eksponavo mokyklos ir miesto erdvėse.
Apžiūrėjome ir nuostabaus grožio miestą Taormina su viršukalnėje esančia Castel Mole pilimi, iš kurios matėsi snieguotas Etnos ugnikalnis bei kvapą gniaužianti panorama. Paragavome ir itališkos picos, ir makaronų, ir ekspreso kavos, bet didžiausią įspūdį paliko itališki ledai – tikrai skaniausi pasaulyje.
Savaitė mandarinais kvepiančioje saloje prabėgo žaibiškai, bet mes po šiek tiek daugiau nei mėnesio vėl pasimatysime Lenkijoje. Trečiasis partnerių susitikimas bus orientuotas į dramos metodų taikymą specialiųjų poreikių mokinių ugdymosi procese.
Iš šiltos Sicilijos salos grįžome pilni įspūdžių ir pasisėmę energijos naujiems darbams.
Mokytojai Vaiva Siutilienė, Gytis Sarapas
2018 kovas
LOGOTIPO KŪRIMO
KONKURSAS „ERASMUS+" PROJEKTUI
,,I AM HERE, TOO!”
Spalio mėnesį mokyklos mokiniai ir mokytojai aktyviai įsitraukė į tarptautinio „Erasmus+” projekto ,,I am here, too!“ logotipo kūrimo procesą, kurio tikslas – sukurti veiklą atspindintį ir reprezentuojantį logotipą.
Šiame konkurse dalyvavo lavinamųjų bei specialiųjų klasių ugdytiniai. Susipažinę su logotipo kūrimo taisyklėmis, išanalizavę užsienio šalių vėliavas bei aptarę projekto pavadinimą reiškiančius žodžius, mokiniai meninės raiškos priemonėmis maketavo savo mintis ir vizijas. Ugdytiniai ir mokytojai pateikė apie 60 darbų. Bibliotekoje buvo surengta parodėlė, kurioje buvo eksponuojamas 41 konkurso reikalavimus atitinkantis logotipas. Mokyklos bendruomenė balsavo ir išrinko informatyviausią, meniškiausią, originaliausią darbą. Daugiausia balsų surinko logotipai, kuriuos sukūrė mokytoja Ingrida Jurevičienė ir 2L klasės mokinys Nedas Kripcevičius, Daina Jonavičienė ir 5 specialiosios klasės mokinės Andželika Muzičiukaitė bei Vaida Macinavičiūtė ir Janina Dautartienė su 10L klasės mokine Monika Jagelavičiūte. Šie trys logotipai buvo įvertinti prizais ir iškeliavo į pristatymą Turkijojoje.
Mokytoja Ingrida Jurevičienė
2017 lapkritis
PIRMASIS PROJEKTO
ERASMUS+ „I AM HERE, TOO!” KOORDINATORIŲ SUSITIKIMAS TURKIJOJE
Pirmasis rudens mėnuo mokyklos bendruomenę pradžiugino nauju tarptautiniu „Erasmus+“ projektu „I am here, too!”, skirtu specialiųjų poreikių mokiniams. Jis orientuotas į meninės bei socialinės, sveikatos stiprinimo kompetencijų ugdymą. Iš Europos Sąjungos lėšų finansuojamame projekte dalyvauja partneriai iš Turkijos, Lenkijos, Lietuvos, Graikijos, Portugalijos ir Italijos. Bendradarbiavimas tarp šalių bus vykdomas dvejus metus.
Spalio 31 d. mokyklos projekto koordinatorė Oksana Nečajeva ir projekto narė Ingrida Jurevičienė vyko į pirmąjį darbo susitikimą Turkijoje, Mersino mieste. Mersino mokyklos bendruomenė supažindino projekto dalyvius su įstaiga, jos edukacinėmis aplinkomis, pavaišino Turkijos šaliai būdingais nacionaliniais patiekalais. Mokiniai pristatė savo šalies kultūrą grodami, dainuodami, šokdami.
Partneriai supažindino su savo šalies švietimo sistema, specialiojo ugdymo ypatumais. Projekto dalyviai turėjo galimybę virtualiai pasisvečiuoti partnerių mokyklose, susipažinti su mokiniais, mokytojais ir aplinka. Susitikimo metu daug diskutuota dėl projekto logotipo. Sunku buvo įvertinti tinkamiausią, nes visi atitiko kriterijus. Slaptu balsavimu išrinktas Graikijos logotipas. Darbo grupės nariai numatė ir aptarė tolesnius projekto etapus, veiklas, pasiskirstė užduotis, kurias reikės atlikti iki kito susitikimo kovo mėnesį Italijoje.
Grįžome sužavėti Turkijos kultūriniu paveldu bei svetingumu, o įgyta patirtis skatina įgyvendinti naujas idėjas ir mintis.
Mokytojos Oksana Nečajeva, Ingrida Jurevičienė
2017 lapkritis
„ERASMUS+“ PROJEKTAS
„PADĖKIME“
2016–2018
„ERASMUS+“ PROJEKTO
„LETʹS HELP“
BAIGIAMOJI IŠVYKA
Gegužės 14–18 dienomis Holice (Čekija) vyko baigiamasis „Erasmus+“ projekto „Letʹs help“ etapas, kuriame dalyvavo Italijos, Lenkijos, Lietuvos ir Čekijos moksleiviai bei mokytojai. Lietuvą atstovavo mūsų mokyklos mokiniai Artūras Ruseckas ir Mindaugas Pšenaška bei mokytojai Rytis Šležys ir Gintaras Čečkauskas.
Pirmąją dieną projekto partneriai dalyvavo ekskursijoje po Prahos įžymias vietas, apžiūrėjo šv. Vito katedrą, pilį, senąjį miesto parką, Karolio tiltą.
Antrąją dieną vyko praktinis užsiėmimas Holicės progimnazijoje. Dalyvavome 6 klasės meninės veiklos pamokoje.
Trečiąją dieną jaunimo užimtumo centre organizuotos sportinės varžybos. Visi projekto dalyviai buvo suskirstyti į mišrias komandas, kurios rungėsi įvairiose rungtyse. Išbandėme smiginį, šaudymą iš lanko, žaidėme bočią, kriketą, miestučius, kėgliais. Po pietų buvo organizuota išvyka į pilį, esančią ant Kunetickos kalno.
Ketvirtąją dieną kiekvieną šalis gamino savo šalies patiekalus: Italija – spagečius, čekai – keptą karką, Lenkija – saldų desertą, Lietuva – „Kėdainių“ blynus. Vakare buvo susitikimas su miesto meru ir projektinę veiklą padėjusia organizuoti bendruomene.
Penktąją dieną kiekviena šalis pristatė apibendrinamuosius darbus, vyko visos projekto veiklos aptarimas.
Pasisėmę teigiamų įspūdžių, susiradę naujų draugų, pavargę, bet laimingi grįžome namo.
Mokytojai Rytis Šležys, Gintaras Čečkauskas
2018 gegužė
PLAKATAS PROJEKTUI „LET‘S HELP“
Vykdydami tarptautinį projektą „Let‘s help“, visi partneriai turėjo sukurti plakatą, atspindintį, kaip galime padėti vieni kitiems.
Mokytojo Ryčio Šležio paraginti, 5–10 specialiųjų klasių mokiniai ėmėsi darbo. Veiklai vadovavo dailės mokytoja Žydrė Špečkauskienė. Mokyklos bendruomenė nutarė, kad 10 klasės mokinės Ingridos Šulinskaitės kūrybinis darbas geriausiai atspindi projekto temą. Jis ir pateiktas tarptautiniam konkursui.
Visus plakatus peržiūrėti ir balsuoti galite, paspaudę nuorodą
Mokytojas Rytis Šležys
2018 sausis
SUSITIKIMAS ITALIJOJE
Gegužės 22–27 dienomis Kėdainių specialiosios mokyklos pedagogės dalyvavo tarptautinio „Erasmus+” projekto „Padėkime“ veikloje Italijoje. Koordinatoriai susitiko aptarti per metus atliktų veiklų ir numatyti tolesnes. Projekto partneriai dalyvavo mokymuose „Padėkime mūsų planetai“. Mokiniai turėjo parengti žodynus „Tarša ir klimatas“ anglų bei savo šalies kalbomis ir taip mokėsi naujų žodžių. Kiekviena grupė rengė vaizdinius pranešimus apie oro taršos mažinimą ir pristatė juos partneriams. Laisvalaikį mokiniai leido žaisdami orientacinius žaidimus gamtoje. Projekto dalyviai išsiskirstė geros nuotaikos, kupini naujų numatytų veiklų įgyvendinimo idėjų, laukdami kito partnerių susitikimo Lietuvoje.
Mokytojos Oksana Nečajeva, Janina Dautartienė
2017 birželis
„ERASMUS+“ PROJEKTAS „PADĖKIME“
Vasario 26 – kovo 3 dienomis trys mūsų mokinės (Viktorija Los, Ieva Budrevičiūtė, Agnė Kurševičiūtė) ir du mokytojai (Rytis Šležys, Gintaras Čečkauskas), vykdydami „Erasmus+“ daugiašalės mokyklų partnerystės projektą „Padėkime“, vyko į Lenkiją, Poznanės miestą. Susitikime dalyvavo Lenkijos, Čekijos, Italijos ir mūsų mokyklos atstovai. Kiekviena delegacija pristatė savo šalį, miestą, mokyklą. Susipažinome su Lenkijos švietimo sistema – lankėmės pradinėje mokykloje ir gimnazijoje. Projekto metu vyko diskusijos ekologine tematika, sudarėme lankstinuką apie taršą vandenyne. Teorines pratybas įvairino aktyvūs žaidimai mokyklos aikštyne. Kasdien pildėme dienoraštį apie praeitos dienos veiklą. Bendraudami ir bendradarbiaudami su kitų šalių atstovais, išmokome pagrindinių frazių.
Po pietų būdavo pažintinės ekskursijos po Poznanės lankytinas vietas: miesto senamiestį, parką karo aukoms atminti. Dalyvavome muziejaus vykdomoje edukacinėje-mokomojoje programoje „Ragelių kepimas“. Stebėjome futbolo varžybas stadione, kuriame telpa 35 tūkstančiai žmonių,
Susiradę naujų draugų, patyrę daug įspūdžių, pavargę, bet laimingi grįžome namo.
Mokytojai Rytis Šležys, Gintaras Čečkauskas
2017 kovas
„ERASMUS+“ PROJEKTO „PADĖKIME“ PIRMASIS SUSITIKIMAS
Lapkričio 7–10 dienomis Čekijoje Holice miesto Komenského pagrindinėje mokykloje įvyko „Erasmus+“ projekto „Padėkime“ partnerių pirmasis susitikimas, kuriame dalyvavo Lenkijos, Čekijos, Italijos ir mūsų mokyklos komandos. Projekto dalyvius priėmęs Holice miesto meras džiaugėsi užsimezgusia draugyste. Vėlesnių veiklų metu kiekviena komanda pristatė savo šalį, miestą, papasakojo apie savo mokyklas. Susitikimo metu aptartos veiklos, apimančios kelias sritis – projekte dalyvaujančių šalių pažinimą, ekologiją, pagalbą žmonėms su specialiaisiais poreikiais, mokinių sveikos gyvensenos ugdymą. Sudarytas 2016–2018 metų veiklų kalendorius, numatyti tolesni susitikimai. Vasario mėnesį mokyklos delegacija vyks į Lenkiją, gegužę – į Italiją. Kitų mokslo metų spalio mėnesį partnerių komandos susitiks Lietuvoje, Kėdainiuose. Baigiamasis projekto renginys vyks 2018 metų balandžio mėnesį Čekijoje.
Mokytojos Oksana Nečajeva , Daina Jonavičienė
2016 lapkritis
NAUJAS „ERASMUS+” PROJEKTAS
Rugsėjo 1-ąją startavo naujas „Erasmus+“ projektas „Padėkime”, kurio tikslas – išmokti padėti sau, kitiems ir Žemei. Kartu su Lietuva projekte dalyvauja partneriai iš Čekijos, Italijos, Lenkijos. Pirmoji projekto veikla – sukurti logotipą, parengti Lietuvos, Kėdainių bei mūsų mokyklos pristatymus.
Rugsėjį ir spalį 8–10 specialiųjų klasių mokiniai geografijos pamokose interaktyvių kelionių metu susipažino su Lenkijos, Čekijos, Italijos geografine padėtimi, klimato ypatumais, rinko informaciją apie šių šalių įdomias vietas ir parengė pristatymus demonstracinėse skaidrėse „Lenkija, Čekija, Italija. Įdomūs faktai. Lankytinų vietų Top 10“. Gamtos mokslų pamokose jie atliko grupių praktines-kūrybines užduotis: „Lenkijos, Čekijos, Italijos augalijos ir gyvūnijos ypatumai bei įvairovė“, „10 Italijos gamtos stebuklų“. Aštuntokai kartu su savo klasės vadove parengė Lietuvos pristatymą. Projekto logotipo konkursui 4 bei 8 specialiųjų klasių mokinukai sukūrė 15 darbų. Po balsavimo atrinkti geriausi. Juos mokyklos komanda pristatys šalių partnerių pirmajame susitikime Čekijoje, kuriame bus planuojamos tolesnės projekto veiklos.
Mokytojos Arūna Macionienė, Daina Jonavičienė, Oksana Nečajeva
2016 spalis
„ERASMUS+“ PROJEKTAS
„TEATRAS KIEKVIENAME IŠ MŪSŲ. PAGALBA VAIKAMS IŠREIKŠTI SAVE TAIKANT TEATRO PEDAGOGIKOS METODUS“
PROJEKTO DALYVIŲ SUSITIKIMAS LENKIJOJE
Nuo 2015 m. rugsėjo įgyvendinamas tarptautinis projektas „Teatras kiekviename iš mūsų“ apie teatrinių elementų taikymą ugdymo procese. Jį įgyvendino 6 šalys: Lietuva, Lenkija, Kroatija, Turkija, Portugalija, Bulgarija. Projekto veiklos apėmė įvairias teatro sritis: muzikos, dramos, šešėlių, legendų ir mitų, vaizduotės, pantomimos. Kiekvienos šalies pedagogai dalyvavo mokymuose, tobulino kompetencijas, kurias, grįžę į savo ugdymo įstaigas, įgyvendino kartu su mokiniais.
Birželio 2–7 dienomis mūsų mokyklos mokytojų komanda dalyvavo baigiamajame projekto dalyvių susitikime Lenkijoje. Jo metu dalyviai aptarė pasiektus rezultatus, pasidžiaugė nuveiktais darbais, idėjomis. Galutinis projekto rezultatas – anglų kalba išleista knyga „Teatras mumyse“, kurioje sugulė visų projekto partnerių atliktų veiklų scenarijai ir DVD įrašai.
Kasmet Krokuvoje vyksta drakonų festivaliai, kuriuose įvairios įstaigos bei organizacijos gamina drakonus iš atliekų ar kitų medžiagų. Besiruošdamos išvykai, šalys turėjo atlikti namų darbus: pagaminti skraidantį slibiną ir papuošti jį savo šalies atributika. Šešiagalvis drakonas, atspindintis partnerių šalių draugystę, dalyvavo festivalio eisenoje Krokuvos gatvėmis.
Laisvu laiku buvo organizuota pažintinė ir kultūrinė programa, kurios metu dalyviai susipažino su miesto istorija.
Mokytojos Oksana Nečajeva, Janina Dautartienė, Daina Jonavičienė
2017 birželis
„ERASMUS+” PROJEKTO
„TEATRAS KIEKVIENAME IŠ MŪSŲ“
VEIKLA PORTUGALIJOJE
Penktasis „Erasmus+” projekto „Teatras kiekviename iš mūsų“ partnerių susitikimas vyko Portugalijoje, Armamar mieste. Kiekvieno partnerių susitikimo metu dalyviai įgyja naujų teorinių ir praktinių teatro srities žinių: Kroatijoje – dramos, Turkijoje – šešėlių, Bulgarijoje – muzikinio teatro. Susitikimo Portugalijoje metu vyko pantomimos teatro mokymai. Juos vedė šios srities pedagogai Sonia Aragao ir John Mowat. Sonia ir John mokė valdyti kūną, tinkamai atlikti balso lavinimo pratimus, koncentruoti dėmesį, mimika perteikti emociją. Pedagogai akcentavo, kad pantomimos teatre svarbu ne tik mimika, kūno valdymas, dėmesio koncentravimas, bet ir tinkamu garsu išreikšta emocija. Veikloje dalyvavo mokytojai bei Turkijos, Kroatijos ir Portugalijos komandų mokiniai. Užsiėmimų metu vyko individuali veikla, darbas porose ir grupėse. Baigiant dienos užsiėmimus, kiekviena grupė pristatydavo atliktą darbą, o pedagogai jį vertino. Projekto dalyviai ne tik intensyviai dirbo, bet ir pamatė įspūdingą Portugalijos šalies grožį, lankėsi Armamar gimnazijoje, dalyvavo susitikime miesto merijoje.
Į svečius vykome ne tuščiomis. Vežėme atliktus namų darbus – dviejų muzikinių spektaklių videoįrašus, kuriuos pristatėme projekto partneriams. Po mokymų gavome naują užduotį – pastatyti pantomimos teatro pasirodymus. Šiame projekte mūsų mokykla kuria spektaklius pagal mitus ir legendas. Atsižvelgdami į mūsų parengtas rekomendacijas projekto partneriai turės pastatyti po du pasirodymus.
Paskutinis susitikimas vyks Lenkijoje. Viso projekto metu įgytos gerosios patirties sklaida atsispindės išleistoje ir pristatytoje metodinėje knygoje. Joje bus 36 šalių partnerių parengti įvairūs vaikų amžių bei skirtingus gebėjimus atitinkantys scenarijai, video medžiaga, nuotraukos ir visų veiklų analizė.
Mokytojos Oksana Nečajeva, Janina Dautartienė, Daina Jonavičienė
2016 spalis
PROJEKTO
„TEATRAS KIEKVIENAME IŠ MŪSŲ“
DALYVIŲ SUSITIKIMAS BULGARIJOJE
Gegužės 23–27 d. Kėdainių specialiosios mokyklos komanda – Oksana Nečajeva, Loreta Žukauskaitė, Algė Kisielienė ir Virginija Kairienė – dalyvavo tarptautinio projekto „Having a theatre inside“ veikloje Bulgarijoje, Šumeno mieste.
Veikla buvo orientuota į muzikinio teatro veiklas. Projekto dalyviai iš Portugalijos, Kroatijos, Turkijos, Lenkijos, Bulgarijos ir Lietuvos pirmąją dieną pradėjo su žymia Bulgarijos dramos aktore Stefani Lečeva, kuri supažindino su teatro žanrais, muzikos stiliais, kompozitoriais. Atlikdami praktines užduotis, mokėmės dainavimo, vaidybos, šokio ir grojimo subtilybių. Labiausiai patiko groti bei išgauti įvairius muzikos garsus, pasitelkiant popierių, šukas, pagaliukus, plastmasinius puodelius ir vaidinti linksmas, nuotaikingas scenas iš Flinstaunų gyvenimo.
Lankantis vaikų darželyje „Svetulka“, vaikai pasitiko nuotaikingu nacionaliniu šokiu, kuris skirtas apsaugoti nuo blogųjų dvasių, su duona ir druska. Mokėmės dainuoti bulgarų sukurtą projekto „Having a theatre inside“ himną anglų kalba, stebėjome vaikų tautinių šokių pasirodymus. O vakare dramos teatre dalyvavome darželio „Svetulka“ vaikų ir auklėtojų muzikinio spektaklio premjeroje „Mažoji undinėlė“. Šis spektaklis sužavėjo vaikų artistiškumu, auklėtojų ir tėvų pagalba sukurtais sceniniais rūbais bei dekoracijomis. Darželyje „Pchelitsa“ kūrėme ir gaminome dekoracijas, remdamiesi Flinstaunų animaciniu filmuku.
Gegužės 24 dieną Bulgarijoje švenčiama Valstybinė kultūros diena. Šios šventės metu projekto dalyviai turėjo galimybę stebėti mokinių pasirodymus bei savo šalies liaudies šokių pristatymus.
Kelionių metu aplankėme istorines Bulgarijos vietas, susipažinome su šalies istorija, o Pliskoje – pamatėme įspūdingo dydžio rusų abėcėlės Kirilicos raidžių parką. Rusės miesto nacionaliniame operos teatre žiūrėjome žymaus vengrų ir austrų kompozitoriaus I. Kalmano operetę „Čardašo karalienė“.
Grįžus iš mokymų Bulgarijoje, laukia nauji darbai: muzikinių spektaklių scenarijų kūrimas ir įgyvendinimas, piešinių atlikimas tema „Muzikinis teatras“.
Mokytojos Loreta Žukauskaitė, Algė Kisielienė
2016 birželis
,,ERASMUS+“ PROJEKTO
,,TEATRAS KIEKVIENAME IŠ MŪSŲ“ TREČIASIS SUSITIKIMAS TURKIJOJE
Balandžio 17–23 dienomis vyko projekto partnerių iš Portugalijos, Bulgarijos, Lietuvos, Lenkijos, Kroatijos susitikimas Turkijoje, Kayserio mieste. Komandų nariai dalyvavo kursuose „Šešėlių teatro elementų panaudojimas ugdymo procese“ ir įgijo teorinių bei praktinių žinių. Mokymus vedė žymus turkų šešėlių teatro ekspertas Emin Senyer, kuris supažindino su šešėlio lėlių gamybos technologija, jų valdymu ir dekoracijų specifika. Dalyviai mokėsi gaminti lėles ir vaidino trumpus etiudus scenoje.
Balandžio 24 dieną Turkijoje švenčiama Valstybinė vaikų diena. Šios šventės metu projekto dalyviai turėjo galimybę stebėti mokinių pasirodymus bei pristatyti savo šalies liaudies šokius.
Turkijos komanda sužavėjo savo svetingumu, draugiška ir šilta atmosfera. Kupini naujų idėjų bei minčių, grįžę į Lietuvą, pradėjome vykdyti numatytas veiklas kitam susitikimui Bulgarijoje.
Mokytoja-konsultantė Oksana Nečajeva, mokytoja Janina Dautartienė
2016 balandis
„ERASMUS+“ PROJEKTO „TEATRAS KIEKVIENAME IŠ MŪSŲ“ DALYVIŲ MOKYMAI KROATIJOJE
2015 m. rugsėjo mėn. Kėdainių specialioji mokykla kartu su partneriais iš Bulgarijos, Turkijos, Kroatijos, Lenkijos ir Portugalijos pradėjo vykdyti „Erasmus+“ projektą „Teatras kiekviename iš mūsų“. Jo tikslas – pasidalinti gerąja patirtimi pritaikant dramos elementus ugdymo procese. Projekto veiklos apima įvairias sritis: muzikos, dramos, šešėlių, legendos ir mitų, vaizduotės, judesio teatrą. Kiekvienoje šalyje pedagogai dalyvaus mokymuose, kuriuose patobulins kompetencijas. Grįžę į savo ugdymo įstaigas kartu su mokiniais atliks praktines veiklas. Pirmasis projektų koordinatorių susitikimas įvyko Lietuvoje spalio mėnesį, kurio metu buvo aptartos tolimesnės projekto veiklos.
Antrasis susitikimas vyko lapkričio mėnesį Kroatijoje. Mūsų mokyklą atstovavo mokytojos O. Nečajeva, D. Jonavičienė ir V. Siutilienė. Vizito metu vyko mokymai, kuriuos vedė Kroatijos Viroviticos miesto teatro aktorė Snježana Lančič-Prpič ir Ivan Slavič – dramos metodo taikymo ugdymo procese specialistas. Įgytos teorinės žinios buvo taikomos atliekant praktines užduotis teatro scenoje. Žaidėme įvairius teatrinius žaidimus, padedančius sukaupti ir paskirstyti dėmesį, lavinti pastabumą, atmintį, mąstymą, valdyti emocijas, koordinuoti kūno judesius, plėtoti komunikacinius gebėjimus. Šiuos žaidimus galėsime sėkmingai pritaikyti įvairiose pamokose ir popamokinėje veikloje. Dirbdami grupėse mokėmės taikyti dramos metodą ugdymo procese. Gavę užduotis tema „Ateities planeta“, kūrėme vaidybines situacijas, kurių metų sprendėme globalinius klausimus.
Taikant dramos metodą pamokose, mokiniams būtų suprantamiau ir įdomiau išaiškinama nauja tema. Mokiniai aktyviai dalyvautų pamokoje.
Grįžus iš mokymų Kroatijoje, laukia nauji darbai: dramos metodo taikymas pamokose, sėkmės atvejų aprašymas, šešėlių teatro kūrimas. Kitas susitikimas įvyks Turkijoje. Jo metu įgysime naujų žinių.
Mokytojos Oksana Nečajeva, Daina Jonavičienė, Vaiva Siutilienė
2015 gruodis
„ERASMUS+“ PROJEKTO DALYVIŲ SUSITIKIMAS LIETUVOJE
2015 m. spalio 19–23 d. į pirmąjį susitikimą Lietuvoje Kėdainių specialiojoje mokykloje susirinko projekto „Erasmus+“ KA2 projekto „Teatras kiekviename iš mūsų. Pagalba vaikams išreikšti save taikant teatro pedagogikos metodus“ partneriai iš Lenkijos, Turkijos, Portugalijos, Kroatijos ir Bulgarijos.
Pirmąją viešnagės Lietuvoje dieną svečiai turėjo galimybę apžiūrėti mūsų sostinę Vilnių. Gidė Laura supažindino su Vilniaus istorija, įvairių architektūros stilių bažnyčiomis ir skulptūromis. Svečiai aplankė Arkikatedrą, Aušros vartus, Gedimino pilį, kur galėjo pasigrožėti miesto panorama. Grįždami į Kėdainius užsukome į Trakų pilį, kuri svečiams paliko neišdildomą įspūdį. Pietavome „Karališkoje kibininėje“, kuri išsiskiria savo ypatingu interjeru ir eksterjeru, maisto patiekalais.
Kitos dienos rytas prasidėjo ekskursija po Kėdainių senamiestį, pažintimi su miesto istorija. Pasigrožėję rudeniniais gamtos vaizdais svečiai atvyko į mokyklą, kur buvo pasitikti su lietuviška juoda duona ir druska, į salę žengė pro tautinių juostų „tiltą“, skambant kapelos „Linksmuoliai“ muzikai. Projekto dalyvius nuotaikinga programa pradžiugino popchoras „Varpelis“, kapela „Linksmuoliai“ ir mokyklos teatro jaunieji aktoriai, parodę spektaklį „Batuotas katinas“. Atvykusius svečius pasveikino mokyklos direktorius J. Jančius ir projekto koordinatorė O. Nečajeva, jiems padovanodami lietuviškos produkcijos atminimo dovanėles, už kurias esame dėkingi rėmėjams: UAB „Grūstė“, AB „Žemaitijos pienas“, UAB „Vigesta“ ir UAB „Kėdainių duona“.Paskutinę dieną svečiai aplankė Kryžių kalną ir „Rūtos“ saldainių fabriką, kuriame susipažino su šokolado kilmės istorija, gamyba ir net patys bandė atrasti šokoladinių saldainių gaminimo subtilybes. Labai džiaugiamės vėl susitikę su „Comenius“ projekto dalyviais – draugais!
Mokytojos Oksana Nečajeva, Algė Kisielienė, Loreta Žukauskaitė
2015 spalis